Mexico - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Mexico - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Mexico

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

02 Januari 2012 | Mexico, Cancún

Allereerst de beste wensen allemaal vanuit Cancun!

Inmiddels al weer twee weekjes aan het zwerven door oostelijk Mexico, time flyes, en wat een relaxte start van deze trip. Voorlopig hoogtepunt: Isla Holbox, waar ze volgens mij het chillaxen hebben uitgevonden. Het hostel bevond zich 20 passen van het strand, dus na een ontbijtje was het vaak tijd voor een plons, een hazeslaapje, vervolgens de hangmat in voor het lezen van mijn tweede boek in twee weken (jaja, ongekend) en vaak was het dan al weer etenstijd of nog beter: Sol-o-clock (de plaatselijke variant van beer-o-clock). En moskito dinner time... de muggen zagen mij als een lekker hapje. Deet of niet. Dankzij chefkok Julio (Mexicaan en wonend/werkend in Canada) kwamen wij aan lekkere hapjes ook niet te kort. Man o man, nog nooit zo'n goede hostelmaaltijd gehad... Kerst bestond uit een buffet (all you can eat) met Sangria (all you can drink), en verder werden de dagen gevuld met rondjes fietsen en golfcar sightseeing. Holbox is trouwens ook volgens Lonely Planet de eerste highlight van Centraal Amerika, dus die kan ik mooi afvinken: check!

Na Holbox ging ik richting Tulum voor drie dagen. Een dagje naar het strand op een te kleine fiets. Dan is drie kilometer een respectabele afstand. Tussendoor ook nog naar Chichen Itza – de bekende Maya ruines – en een van de zeven nieuwe wereldwonderen. Al hoewel het er best knap gebouwd uitzag, vond ik deze nominatie toch wat dubieus.

Na deze uitstap in het zuiden was het tijd voor Isla Mujeres (Vrouweneiland), een mooie locatie om het oude jaar uit te luiden. Wat drukker dan Holbox, dus je moest even wat langer zoeken voor de goedkope meals. De Mexicaanse keuken bevalt wat dat betreft prima, tacos, tortas, tortillas, sopas... Kom maar op! Op de goede plaats is het er heerlijk en goedkoop. Oud en Nieuw was een goed feestje op het strand, mooi stukje vuurwerk en een bescheiden hangover de volgende dag. Die dag dus zeer nuttig besteed door uit te brakken op het strand. Heerlijk.

Vandaag terug in Cancun, en vanaf morgen is het Cuba Si! Op naar Havana... Eens kijken hoe het met Fidel is! Adios en tot horens weer!

• 03 Januari 2012 - 07:09

Richard En Miranda:

Wat een heerlijk leventje zo he :) Volop genieten! Alvast veel plezier in Cuba, ben benieuwd hoe het daar is.
    Groetjes uit een regenachtig Espel-City.

• 03 Januari 2012 - 07:46

Marjolein:

Hoi Marco,

jaja ik volg je nog steeds, maar klopt het nou dat je weeeeer een jaar op reis bent?! Te gek zeg! En erg goeie plannen! Ik blijf je zeker weer in de gaten houden!
    hele fijne reis en gelukig 2012 (maar das in jouw geval hetzelfde he ;-))
    groetjes Marjolein

• 03 Januari 2012 - 15:03

Marco:

Hee Marjolein, leuk dat je me nog steeds volgt. Ja ik vond het wel weer eens tijd worden na vier jaar zware arbeid... ;-) Jij ook de beste wensen!