Broome - Reisverslag uit Broome, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Broome - Reisverslag uit Broome, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Broome

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

10 Mei 2007 | Australië, Broome

Gisteren zijn Anke en ik aangekomen in het tropische Broome! Met z'n 2en inderdaad, want onze duitse reisgenootjes hebben we gisterochtend achtergelaten in Port Hedland. Ik weet niet wat het duitse woord voor gezellig is, maar dat was het uiteindelijk ook steeds minder... Gelukkig hadden zij dezelfde mening en zijn we zonder veel woorden uit elkaar gegaan (wel 2 zure gezichtjes).
Ik wil ook nog even een laatste keer terugkomen op de whaleshark... In totaal hebben we een week in Coral Bay doorgebracht (wel erg mooi trouwens), zodat we allevier voor een 2e keer de tour konden doen. De duitse meiden hadden geluk, maar Anke en ik zagen ook de tweede keer niks nada noppes. Beetje heel erg zuur van het geld en wat eigenlijk het hoogtepunt van de westkust had kunnen zijn werd dus een flinke teleurstelling. Sindsdien hebben we het dus maar niet meer over 'die vis' gehad. Wat wel bijzonder was, is dat we aan het eind van de dag nog een Blue Whale zagen. Een walvis van wel 20 meter (? geen idee eigenlijk).
We stonden in Coral Bay op een leuke camping vlak bij een heel mooi strand. Vijftig meter vanaf de kust begon het Ningalo Reef al, dus zijn we regelmatig gaan snorkelen (toch tijd zat) en zwommen tussen prachtig koraal, vissen en schildpadden. De kans was ook best groot dat je een rog, haai of dolfijn tegenkwam. Zelf helaas niet gezien tijdens het snorkelen, al hoewel misschien iets minder erg van die haaien.
Mijn verjaardag vierde ik dus in Coral Bay omdat we daar toch moesten blijven, en niet in Cape Range National Park zoals eerst gepland. We hadden een barbeque, de meiden hadden de campingkeuken versiert en iedereen optetrommeld om voor mij te zingen, leuke verrassing! We kwamen nog een stel Zeeuwen tegen waarmee we later die avond een paar biertjes dronken op het strand. (Het werd die avond best laat voor Coral Bay begrippen, uur of 2).
Volgende keer zal ik alle fotos plaaten en vertellen over Karajini National Park, moet helaas stoppen nu! Tot de volgende keer...

  • 10 Mei 2007 - 06:26

    Joyce:

    Hehe, eindelijk in Broome. Echt balen dat jullie die ontzettend grote vis niet hebben gezien. Jammer dat jullie ook met zure gezichten uit elkaar zijn gegaan met die Duitse meiden. Geniet van Broome en van de verdere reis. Ik ben nu in Singapore, nog maar 4 uurtjes en dan zit ik in het vliegtuig :(

    Groetjes aan Anke.

    X joyce

  • 10 Mei 2007 - 09:33

    Miranda & Richard:

    Hey Marco,
    Jammer dat het niet zo gezellig meer was met de duitse meiden. Maarja met zure gezichtjes lopen is ook niks :(
    Dus geen Whaleshark tour meer, balen zeg..
    Nou veel plezier verder in Broome en de verdere reisplannen!!
    Groetjes van ons, Miranda & Richard ;)

  • 10 Mei 2007 - 14:39

    Ellen:

    Heyy Marco!
    Remember me??!! Je weet wel, Kiama ;)Gaat goed met je zo te lezen?! Super...krijg al beetje heimwee bij het lezen van je verhalen!
    Ben inmiddels weer back home! Na Australie ben ik nog naar Nieuw Zeeland geweest en uiteindelijk heb ik het afgemaakt in Amerika. Geweldig, kijk terug op iets super fantastisch!

    Geniet nog! Doeii, xE

  • 15 Mei 2007 - 07:18

    Bart:

    Hey gozer!!!

    Dus allemaal wel een beetje gezellig!! Jammer van die vis zeg!! ;)
    Ik zie je over een paar maanden wel weer eens!! Take care!

    Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 20 Aug. 2006
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 37042

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 01 Mei 2018

Van Tokyo tot ...

16 December 2011 - 02 December 2012

Latijns-Amerika en Afrika

05 April 2010 - 01 Juni 2010

USA

30 Oktober 2006 - 18 September 2007

Australië, Nieuw Zeeland, Thailand en Bali

Landen bezocht: