Sydney, en aftellen maar... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Sydney, en aftellen maar... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Sydney, en aftellen maar...

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

10 Augustus 2007 | Australië, Sydney

Ja, de titel zegt het al... Sydney, back in town! En nog 6 dagen te gaan voor ik naar Thailand vlieg. Raar hoor! Vannacht aangekomen in Sydney, kwam ik aangereden over de Harbour Bridge en zag ik de Opera House weer, verlicht in het donker. Geweldig! Bijna alsof je weer thuiskomt. ;-)
Net als eerder zit ik weer in het Harbour City hostel, waar het nu erg rustig is en waar ik vanmorgen alweer bekenden tegen kwam van 7 maanden geleden en ook een paar mensen van ergens anders in Oz. Grappig toch, je reist duizenden kilometers en komt in een miljoenenstad als Sydney toch weer dezelfde mensen tegen.

Laatste keer dat ik jullie schreef, was ik net in Brisbane. Brisbane was wel aardig... niet echt bijzonder, maar toch goed genoeg om een paar dagen rond te dwalen, te winkelen en een indruk te krijgen van het centrum.
Mijn volgende stop was Surfers Paradise. Nou ben ik nooit in Spanje geweest, maar Surfers schijnt het Salou van Australië te zijn. Kan ik me iets bij voorstellen... Grote flats langs de kust en een breed strand, veel backpackers en een goed nachtleven (zelf één avondje meegemaakt). Het weer was niet eens zo slecht, dus ook nog een paar uurtjes op het strand gelegen, tot het iets minder werd en ik zo ongeveer werd gezandstraald door de wind. Maar jah, het is hier winter, en nog steeds een graad of 23 overdag, dus dan mag je niet klagen. Kwam ik Angelo toevallig ook nog tegen, waarmee ik naar Bali ben geweest. 's Avonds ff een biertje gedaan.

Na 2 dagen had ik Sufers wel gezien, dus weer door naar Byron Bay, een uurtje verder langs de kust. Daar bleek het een drukte van belang, één of ander festival met de Arctic Monkeys, Kaiser Chiefs... Gaaf!! Maar dat bleek natuurlijk al weken uitverkocht. Jammer maar helaas. Dat mocht de pret niet drukken. Byron Bay is een klein dorp, 5000 inwoners, maar hier hebben ze het woord 'relaxed' uitgevonden. Ik had het hier prima naar mijn zin dus... Kwam ik ook nog twee Ieren tegen, waar ik erg veel lol mee had. Uitgaan op zondag is iets minder in Byron, maar wij vermaakten ons best. Het grappige was dat ik af en toe geen kont verstond van wat ze zeiden met hun Ierse gebrabbel, en onderussen moesten ze erg lachen om mijn 'Jaap Stam accent'. (mmh... ik hoop nog steeds dat het een compliment was ;-))
Vanuit Byron ben ik ook nog naar de vuurtoren gelopen, het meest oosterlijke punt van Australië, een mooi wandeltochtje langs het strand.

Helemaal 'chill' na 3 dagen Byron ging ik weer verder, naar Port Macquarie, precies op de helft opweg naar Sydney. Toch weer een ritje van zeven uur in de bus. De volgende dag stond in het teken van de wildlife. Die ochtend eerst een walvis toer gedaan. We waren net een kwartiertje uit de haven of we zagen al de eerste walvissen, een moeder met een jong... super! Nadat we dit stelletje gevolgd hadden, vaarden we recht af op een groep dolfijnen! Ja, we kregen wel waar voor ons geld, even later zagen we nog 3 of 4 walvissen voorbij zwemmen.
Die middag ging ik naar het koala hospital, waar we een rondleiding kregen terwijl de koalas gevoerd werden. Interessant om te horen en te zien!

En toen was het aftellen begonnen! Zes dagen, genoeg tijd om afscheid te nemen van Sydney, een Lonely Planet te kopen van Thailand, waarschijnlijk een paar Tooheys te drinken, een rondje te lopen om de Opera House...
Tot volgende keer allemaal, ik ga nu maar van mijn laatste weekend in Oz genieten!

  • 10 Augustus 2007 - 06:46

    Miranda & Richard:

    Hey Marco,
    Geniet nog ff van je laatste dagen in Oz! Wat vliegt de tijd he...Alvast veel plezier met je reis naar Thailand!

    Groetjes Richard en Miranda :)

  • 10 Augustus 2007 - 07:35

    Sander:

    Yo marco,

    Zit je Australie avontuur er bijna op! Thailand is ook errug cool! Veel plezier nog die laatste dagen en tot snel!

    Groet,
    Sander

  • 10 Augustus 2007 - 08:17

    Joyce:

    hee, is je avontuur in australie alweer bijna afgelopen. Erg vreemd... Geniet van de laatste daagjes Sydney en alvast heel veel plezier in Thailand.

    Groetjes Joyce

    ps: Anke en ik hebben alweer veel (drank)plezier gehad op de Zeelsterkermis. Erg gezellig. Als je terug bent in Nederland (ooit eens over een paar maanden) moeten we toch maar weer een reunie houden.

  • 11 Augustus 2007 - 01:09

    Bart:

    Hey gozer!!
    klinkt allemaal goed!! Heel veel plezier, maar dat zal wel lukken. Wel oppassen voor de ladyboys he! ;)
    Groetjes Bart

  • 12 Augustus 2007 - 19:51

    Harry & Jenny:

    Zo wereld reiziger wat is me dat genieten !!Maar wat gaat de tijd snel We wensen je een goede reis en veel plezier in Thailand.

    Groetjes Harry & Jenny

  • 15 Augustus 2007 - 10:43

    Anke:

    Hey Marcus!
    Deze keer vanuit nederland!
    Veel plezier nog je laaste dag (en avond!) in Sydney. Geniet van je allerlaatste Tooheys!
    Ik zie je in Nederland weer!
    liefs anke

    ps Joyce: het is Zeelst kermis, geen zeelsterkermis. Hiemee beledig je toch zeker 5000 mensen! Hahaha. Maar hij was wel leuk he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 20 Aug. 2006
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 37057

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 01 Mei 2018

Van Tokyo tot ...

16 December 2011 - 02 December 2012

Latijns-Amerika en Afrika

05 April 2010 - 01 Juni 2010

USA

30 Oktober 2006 - 18 September 2007

Australië, Nieuw Zeeland, Thailand en Bali

Landen bezocht: