Trip naar Cape Trib - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Trip naar Cape Trib - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Trip naar Cape Trib

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

06 Juli 2007 | Australië, Cairns

Na de kou van Alice weer even terug in de tropen! Het is hier winter, maar nog steeds zo'n 25 graden iedere dag. Niet om over te klagen, al zeg ik het zelf!

Aangekomen in Cairns heb ik in een paar dagen de stad verkend, aangezien het hier niet zo groot is, ben je daar snel mee klaar... Er is geen strand in de directe omgeving, maar wel een lagune (zwembad aan zee) waar iedereen bij zonnig weer ligt te chillen. Heel relaxed!

Ik kwam ook weer bekenden tegen, waaronder Ebe, van mijn begingroep in Sydney (al weer 8 maanden geleden). We bleken hetzelfde plan te hebben om naar Cape Tribulation te gaan, en Ebe heeft een auto, dus dat kwam prima uit! Cape Trib ligt ten noorden van Cairns en is de enige plek ter wereld waar het tropische regenwoud en het rif elkaar ontmoeten. Dat moesten wij even zien.

Maandagmiddag vertrokken we eindelijk (na de nodige voorbereidingen) en enkele uurtjes later stonden we al op de camping vlakbij de cape! Wel lachen om weer eens te kamperen, kampvuurtje erbij en Ebe op z'n gitaar natuurlijk. De andere dag vroeg opgestaan voor de zonsopkomst en na een wandelingetje reden we richting Daintree national park, tijd om eindelijk een paar krokodillen in het wild te spotten. Dat lukte aardig goed, we deden een toer van ruim een uur over de Daintree River en zagen onderandere 'Scarface', een crock van 4 meter. Verder nog wat kleinere exemplaren, die lekker lagen te zonnen op de kant, terwijl wij met ons bootje voorbij kwamen tuffen.

Na dit avontuur reden we weer door naar de Table Lands, ten westen van Cairns, waar we aan een groot meer (Lake Tinaroo) onze tent opsloegen. Het avondprogramma bestond uit hoe houd ik het vuur aan (wat dus even duurde, maar wat uiteindelijk prima lukte!) en een barbeque met pasta.

Na nog een ritje door de omgeving die volgende dag, wat bezienswaardigheden bekeken te hebben (zie fotos), reden we moe maar voldaan - weer terug richting Cairns. Waar ik nu dus mijn verhaaltje zit te schrijven... Waarschijnlijk neem ik zondag de bus, richting het zuiden, via de oostkust. Waarheen? Nog geen idee! Daar probeer ik de komende dagen achter te komen... Wordt vervolgd maar weer!

• 06 Juli 2007 - 06:58

Fizzjes:

WAAAAAUUUUW.... hier regent het, zucht. wat een geweldige tijd heb jij daar zeg, heel fizz is geheel op de hoogte van je reis, en iedereen (ook al ken je de helft van wie er werkt niet meer) kijkt alweer uit naar je volgende avonturen!

• 07 Juli 2007 - 01:53

Ik ontken ALLES!

• 07 Juli 2007 - 01:53

minus -t

• 07 Juli 2007 - 02:48

Ebe:

Marco dacht dat het zonder een t was..

• 07 Juli 2007 - 07:35

Joyce:

Hee, wat gaaf joh dat je naar cape trib bent gegaan. Grappig dat je Ebe bent tegengekomen. Die er trouwens erg backpacker uitziet. (lees: verwilderd) hahaha... Ben benieuwd wat je straks allemaal gaat doen. Groetjes uit het koude en natte Nederland
    Groetjes Joyce

• 07 Juli 2007 - 13:29

Jelly:

Leuk om Ebe's verhalen eens te kunnen verifieren - of hij ze niet te leuk en te groot maakt voor het thuisfront!

-- Ebe's zusje --

Oh en Ebe? Ontkennen is mét t.

• 09 Juli 2007 - 19:41

Anne-Marie:

En weet je al waar je reis nu heen gaat?

Het valt me tegen dat ik die lieve krokodilletjes niet op een bbq zie liggen. Je moet ze toch echt eens proberen met een broodje en wat salade erbij ; )

• 10 Juli 2007 - 00:23

Marco:

Wil je trouwens een wat vollediger verhaal lezen van onze avonturen (ik wil wel eens wat 'details' vergeten...), kijk dan op de site van Ebe: www.halfaroundtheworld.nl

• 10 Juli 2007 - 10:13

Miranda:

Heey, bedankt voor de tip, heb al ff gelezen bij Ebe, leuk hoor :) :)

Groet Miran & Rich

• 13 Juli 2007 - 12:51

Ebe:

Marco, Darwin is hot!! En nu moet ik gaan, groeten!

• 16 Juli 2007 - 07:51

Ebe:

Tis nogsteeds hot, we gaan naar Alice.. chillen!