Klimmen en kleumen - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Klimmen en kleumen - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Klimmen en kleumen

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

25 Juni 2007 | Australië, Alice Springs

Net weer terug van een driedaagse toer naar Ayers Rock, Kings Canyon en The Olgas! En zoals jullie hierboven al konden zien zit ik nu in Alice Springs, midden in Australie, midden in the middle of niets... Vanuit Darwin was het een rit van 21 uur met de bus. Zo'n 1500 kilometer verder en 2 uurtjes slapen later kwam ik 9 uur 's ochtends aan in Alice. Waar het in tegenstelling tot Darwin geen 28 graden, maar eerder 8 graden was... Daar sta je dan met je slippertjes en korte broek bij de bushalte. Aboriginals, in fatsoenlijke winterkleding keken mij glazig aan. vreemde jongens, die backpackers...

Vrijdags was ik teruggekomen van Bali. Twee weken was veel te kort en natuurlijk viel het even tegen om weer gewoon mijn maaltijdje te halen bij de Woolies supermarkt! Van eten was de eerste dag sowieso geen sprake want ik was behoorlijk gammel en misselijk teruggekomen. Toch geen malaria ofzoiets...?? Viel gelukkig mee.

Aangezien mijn toer pas de andere dag vertrok had ik nog even tijd om Alice Springs verder te verkennen. Zo kwam ik ook bij de flying docters terecht, die hier 1 van haar basis locaties heeft. Wie kent de tv serie nog?? Jeugdsentiment natuurlijk ;-) Tot mijn teleurstelling geen knappe zusters en heldhaftige dokters te bekennen. Wel kregen we een promotiefilmpje en het uitzicht op een groot raam, waarachter een man met headset wat zat te bellen (waarschijnlijk druk bezig een lunch te bestellen). Weinig spectakel, kwam het goed uit dat ik geen entree had betaald! (Geen vreemde dingen van mij gaan denken, er zat niemand achter de kassa.)

Vrijdagochtend was het vroeg opstaan want 6 uur vertrok de toer. Twee nachten buiten slapen in de bush (hout sprokkelen, kampvuurtje...), terwijl het behoorlijke frisjes was, zeg maar koud. Daar lag ik, in een swag (grote canvas slaapzak), daarin een gehuurde winterslaapzak en dan nog mijn eigen 'mooiweer' slaapzak. Voor de zekerheid ook maar 4 shirts en een trui aangehouden, had ik al gezegd dat het fris was? Een paar seconden sterren gekeken en toen snel de swag helemaal dichtgeritst. Welterusten! Het wel was iets minder om half zes in het donker weer op te moeten staan, maar wel voor een goede reden: we hadden nu eenmaal een druk programma!
Hoogtepunt voor mij was absoluut Ayers Rock en de pittige klim naar de top. Sommige stukken waren behoorlijk stijl en met de informatie dat er al 35 mensen overleden zijn op deze berg deed ik het maar rustig aan (en omdat ik toch al stond te puffen na iedere 20 meter kwam dat goed uit). Het gevoel bovenop is onbeschrijvelijk, het uitzicht fantastisch!

Natuurlijk hebben we deze dagen nog veel meer gedaan en gezien maar voor ik jullie verder ga vervelen met verhalen over nog meer rotsen... Bekijk de foto's maar! Vanmiddag vlieg ik naar Cairns waar ik aan mijn laatste stuk van Australië begin, via de oostkust terug naar Sydney. Groeten maar weer uit Alice en see ya later!

  • 25 Juni 2007 - 02:46

    Bart:

    Hey gozer!!

    Ziet er super vet uit!! Goed bezig met genieten jonge!!!

    mzzls

    bart

  • 25 Juni 2007 - 07:46

    Miranda & Richard:

    Heey Marco,
    Dat is weer ff heel wat anders met zulke temperaturen buiten slapen, haha :)
    Maar je hebt wel weer veel mooie dingen gezien! Foto's zijn ook super!

    Groet van ons uit Espel!

  • 25 Juni 2007 - 10:41

    Joyce:

    hee dat is idd en verschil van 28 graden naar 8!!! hopelijk heb je meer geluk in Cairns. Zeg de vissen maar gedag.

    Groetjes uit het koude en natte en vooral saaie Nederland! Geniet nog van de komende maanden. Morgen komen Eva en ik al bij elkaar om de eerste sessie 'hoe te wennen na het backpackersleven' bij te wonen. hahaha...

    Groetjes Joyce

  • 27 Juni 2007 - 06:12

    Anke:

    Hey Marcus!
    Zo te zien geniet je nog steeds! Wat een leven deel...hoeveel alweer?
    Veel plezier nog!
    Liefs anke

  • 01 Juli 2007 - 14:14

    Anne-Marie:

    Heej,

    Volgens mij moet ik ook nog maar eens naar Australie. En je bent ook nog naar Bali geweest, bofkont. Je foto's zien er erg gaaf uit!

    Ik ben (helaas) weer terug in Nederland. Ben blij iedereen weer terug te zien maar had ook maar al te graag nog even in Zambia willen blijven. Na sinds maart geen regen meer te hebben gezien, is het weer hier even wennen.

  • 03 Juli 2007 - 05:41

    Lisette:

    hey Marco,

    Leuk stukje en gave foto's!!! Ik ga me na al die maanden maar eens aanmelden op je site.. Vlieg namelijk vrijdag naar huis en heb wel zin in nog wat vrolijke oostkustverhaaltjes..

    Veel plezier nog ff!!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 20 Aug. 2006
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 37057

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 01 Mei 2018

Van Tokyo tot ...

16 December 2011 - 02 December 2012

Latijns-Amerika en Afrika

05 April 2010 - 01 Juni 2010

USA

30 Oktober 2006 - 18 September 2007

Australië, Nieuw Zeeland, Thailand en Bali

Landen bezocht: