New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marco IJmker - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

New York

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

09 April 2010 | Verenigde Staten, New York

De eerste paar dagen zitten erop, tijd om even van mij te laten horen!

Na een voorspoedige reis via Londen, kwam ik maandagavond aan in mijn hostel in Manhattan. Meteen maar gaan slapen na een douche, want Nederlandse tijd was het inmiddels een uur of 7 in de morgen, en dat was wel te voelen. Fris weer opgestaan de andere ochtend en na een ontbijtje en een paar bakken koffie was ik er wel klaar voor om de stad te verkennen. Eerst wat rondgelopen over Times Square, toen door naar de Empire State Building voor een geweldig uitzicht over de stad. 's Middags ook Ground Zero bezocht, nog steeds een grote bouwplaats en een klein beetje onwerkelijk om hier te staan als je bedenkt wat hier heeft plaatsgevonden. Daarna ook nog een wandeling gemaakt over Brooklyn Bridge, wat een mooi uitzicht gaf over downtown Manhattan. Tot slot liggen luieren in Battery Park. Uitzicht op Liberty Statue en ipodje op in de zon... Je moet tenslotte af en toe gas terug nemen!

Absolute hoogtepunt tot nu toe was toch wel het ritje met de helikopter langs het vrijheidsbeeld en Manhattan. Echt te gek! Ik zat voorin, dus het uitzicht was prima. Fantastisch uitzicht vanaf de Hudson River en de East River. Na deze te korte rit nam ik de boot richting Liberty Statue en Ellis Island. Wat een toeristen! Aansluiten in de rij... 

Het weer was de afgelopen dagen super, boven de 25 graden. Niks te klagen. Vandaar dat ik gisteren maar eens ging kijken op Brighton Beach (toch wat aan de frisse kant daar), en vervolgens Central Park. Central Park is trouwens twee blokken van mijn hostel. 

Gisteren alvast de bus en een hostel geregeld voor Boston, want dat wordt zondag mijn volgende bestemming. Ik ga nog even genieten van anderhalve dag New York... Voor de hyvers onder ons, ik heb al wat foto's toegevoegd: marcoijmker.hyves.nl.

Spreek jullie later! 

  • 09 April 2010 - 16:30

    Richard En Miranda.:

    Heey Marco,

    Toch al veel gezien he in de afgelopen dagen! De foto's zijn erg mooi!!!
    Geniet nog ff in New York en goede reis richting Boston.

    Groetjes Rich en Miran.

  • 09 April 2010 - 20:39

    Joyce:

    wow... wat gaaf zeg. Vooral die helivlucht lijkt mij te gek! geniet nog van het lekkere zonnetje, je ipod en alvast succes met je reis naar Boston.
    Gr, Joyce

  • 11 April 2010 - 18:52

    Ebe:

    Kerel, wat gaaf klinkt het daar aan de zijkant van deze wereld. Enjoy mate! Ik houd de site in de gaten.

    Groeten uit wisselvallig Groningen (alhoewel, vanneweek was het 20 graat!)

  • 13 April 2010 - 10:08

    BTR:

    Je bent een baas! Leuk om je eerste stapjes in NY na te lezen. Die helikoptervlucht heb ik ook gedaan ('s avonds). Way cool!!!

    Hoe is het uitzicht op vrouwelijk schoon btw?

  • 13 April 2010 - 11:14

    Edward:

    Leuk, die helikoptervlucht ga ik ook doen als ik nog eens in NY kom. Veel plezier met het vervolg van je reis.

  • 14 April 2010 - 17:16

    Annie En Piet Dongen:

    We reizen in gedachte weer met je mee. Leuk zo'n globetrotter in de familie.Komen wij ook nog eens ergens.
    Uitkijken en kijken uit naar het volgende bericht/avontuur.
    Houdoe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Marco

Actief sinds 20 Aug. 2006
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 37016

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 01 Mei 2018

Van Tokyo tot ...

16 December 2011 - 02 December 2012

Latijns-Amerika en Afrika

05 April 2010 - 01 Juni 2010

USA

30 Oktober 2006 - 18 September 2007

Australië, Nieuw Zeeland, Thailand en Bali

Landen bezocht: