Washington - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Washington - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Washington

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

20 April 2010 | Verenigde Staten, Chicago

Eindelijk dan toch Chicago! Na een lange rit en met de nodige hobbels, dat wel... Terwijl ik op dit moment een wasje aan het draaien ben, kan ik dat mooi even uitleggen ;) 

Toen ik een hostel wilde boeken voor Chicago, bleek mijn creditcard opeens geblokkeerd. Na een belletje naar Nederland was dat gelukkig snel opgelost. Vervolgens de trein geboekt. Benieuwd hoe de Amtrak mij zou bevallen. Aangekomen op het station bleek de trein gecanceld wegens een ontspoorde giftrein. Eerst wel vervangend vervoer, toen niet, toen misschien weer wel, maar nee toch niet. Jippie... Kon wel eens dagen gaan duren. 

Snel de Greyhoundbus kunnen fixen en twee uurtjes later alsnog onderweg richting Chicago. Dat ging aardig volgens schema. Wel een keertje bijna de bus gemist tijdens 1 van de vele stops. Vond de chauffeuse niet leuk. Na een rit van 16 uur en nog een uurtje of twee te gaan begon de bus ook maar eens tegen te sputteren. Wachten op een monteur en gestrand voor nog eens drie uur... Kreeg zomaar ineens het gevoel dat ik niet naar Chicago mocht. Maar ja, hier zit ik dan, bijna 24 uur later, toch gearriveerd! Het is een wonder!

Even terug in de tijd... Vrijdagmiddag dus aangekomen in Washington. Omdat het mij niet was gelukt om een hostel te boeken voor drie nachten, had ik twee hostels geboekt, zonder verder naar het adres te kijken. Ik was al blij dat ik deze twee gevonden had. Aangekomen bij de eerste, bleek mijn tweede hostel bij de buurman te zijn. To easy! 

Dus maar ingecheckt bij de eerste, wat meer een huis was trouwens dan een hostel. Een hele aardige eigenaresse, mooie portretten van Obama aan de muur en een interieur uit de vroege eighties. Er stond een tv die het omroepmuseum graag in haar collectie had opgenomen. Voor de rest weer een multicultureel gebeuren: India, Brazilie en China waren vertegenwoordigd. Het tweede hostel van buurman Bill was soortgelijk, maar wat rommeliger, crappy but friendly ;) De grote bedden waren wel weer een plus. 

De eerste dag ging ik samen met de Engelse Nicky naar de White House. We twijfelden even toen we er stonden (Zo klein? Zo dichtbij?) maar we bleken aan de achterzijde te staan... Onze foto's gemaakt en toen door naar de Capitol (plek van de Senaat en Huis van Afgevaardigden). Na een strenge controle (denk aan het vliegveld) kregen we een rondleiding. Leuk om van binnen te zien.

Verder zijn er in 'DC' ontelbaar veel musea, en hoewel geen grote fan van die dingen heb ik er toch een paar bezocht. Ze zijn ook nog eens allemaal gratis en verzameld in het centrum. Goed geregeld! Onder andere het Air and Space Museum, het Indian American Museum en het Natural History Museum bezocht. Vooral die eerste vond ik interessant.

Vervolgens de tweede dag een leuke en lange wandeling gemaakt vanaf de Capitol, via de Lincoln Memorial en tot aan het Pentagon, waar nu een 9/11 memorial is. Hier is trouwens nog goed te zien waar het vliegtuig het gebouw heeft getroffen.

Na nog een ochtendje Starbucks samen met Gabriella (Hongarije) dus aan mijn lange trip met hindernissen begonnen. En zo is het verhaal weer rond! 

In Chicago blijf ik drie dagen, en dan ga ik waarschijnlijk met de trein richting Denver/Rocky Mountains. Of toch een vliegtuigje boeken naar...  Naja, dat horen jullie de volgende keer wel weer!

Ciao!

  • 21 April 2010 - 07:14

    Joyce:

    ha die marco, wat goed dat je uiteindelijk een bus te pakken hebt gekregen. Succes met het regelen van een vliegtuig. hahaha... hier is het vliegverkeer eindelijk een beetje op gang gekomen. Hoe bevalt chicago je tot nu toe? Hoe zijn de hostels een beetje? ben benieuwd naar je volgende verhaal.

    Gr. Joyce

  • 21 April 2010 - 14:35

    Marijke:

    Hey Co,

    Leuk om zo wat verhalen van je te lezen. We missen je hier wel hoor! Jij ons vast ook wel, al snap ik dat je helemaal niet aan werk denkt of wil denken. Vooral boven is het niet zoals anders. Alleen al omdat Marc nu vrij spel denkt te hebben wat de radio betreft. ;-) Merk dat jij nog best wel macht over hem had... Haha. Ben bang dat ik na 2 maand helemaal geKINKerd ben...

    Greetz

  • 22 April 2010 - 08:56

    Miranda En Richard.:

    Hey,

    Jeetje, wel wat moeite gekost om in Chicago te komen!;)
    Je foto's zijn ook weer erg mooi!
    Veel plezier in Chicago verder en tot horens..

    Groetjes Espel-City.

  • 27 April 2010 - 11:00

    Nynke:

    Hi Marco, leuk hoor om zo op de hoogte te blijven van jouw trip. Enne, dus ook in the States in het openbaar vervoer bagger... Enjoy,...je hebt nog maar 35 dagen te gaan....
    X Nynke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

Marco

Actief sinds 20 Aug. 2006
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 37057

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 01 Mei 2018

Van Tokyo tot ...

16 December 2011 - 02 December 2012

Latijns-Amerika en Afrika

05 April 2010 - 01 Juni 2010

USA

30 Oktober 2006 - 18 September 2007

Australië, Nieuw Zeeland, Thailand en Bali

Landen bezocht: