Strand in zicht! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Strand in zicht! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Strand in zicht!

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

17 Juli 2007 | Australië, Airlie Beach

Ahoy allemaal! Airlie Beach = Withsundays, de plek waar iedereen een zeiltrip doet naar prachtige stranden en onbewoonde eilanden... Inmiddels kan ik wel zeggen dat ik zeebenen heb! Gisteren teruggekomen van een fantastische driedaagse trip en ik stond een paar uur nadat ik van de boot was gekomen nog met de golven mee te bewegen (en nee, dit heeft volstrekt niks te maken met het bier dat ik daarna nog gedronken heb :-))

Maar laat ik eerst even vertellen over de weg hier naartoe. Het laatste weekend in Cairns mijn tijd besteed aan regeldingetjes... een bus geboekt naar Sydney, wasje gedaan en natuurlijk ook nog even aan 'de lagune' gelegen, het was tenslotte weekend ;-) Zaterdagavond nog wat biertjes gedaan en vervolgens afscheid genomen van een aantal bekenden.

Die zondagochtend met de bus naar Mission Beach gereden, zo'n 2 uurtjes van Cairns vandaan. Een prachtig strand, bijna geen mensen en helemaal niks te doen daar! Heerlijk! Kwam ik ook nog eens in het beste hostel tot nu toe terecht, wat net een groot huis was. Schoenen uit bij de deur, geen gedoe met sleutels en een huiselijk sfeertje. Maar ja, er was niks te doen in Mission en ik had reis al weer verder gepland, dus de volgende dag ging ik naar Townsville.

Townsville is de 2e of 3e stad van de staat Queensland, groter dan Cairns bijvoorbeeld. Daar was weinig van te merken toen ik aankwam... het centrum van Emmeloord is net zo groot! Ik kon wel wat activiteit gebruiken, dus beklom ik de dag erop Castle Hill, toch een klimmetje van 45 minuten, maar met een fraai uitzicht over Townsville en de kust.

Inmiddels had ik ook van Magnetic Island gehoord, maar 20 minuten met de ferry vanaf Townsville, met (alweer) prachtige stranden, verlaten baaien en een national park. Dat klonk mij goed in de oren, dus had ik snel 2 dagen geboekt. In die 2 dagen tijd heb ik heel wat afgewandeld overdag, en natuurlijk was er ook een kleine kolonie Nederlanders, wat 's avonds weer voor de nodige gezeligheid zorgde!

Vrijdagochtend zat ik weer op de ferry, om terug te gaan naar Townsville. Ik bedacht mijzelf net hoe relaxed ik eigenlijk was en hoe soepel alles ging... Ineens schoot de stres door mijn lichaam, Shit, waar zijn mijn schoenen!!! Ja, achtergebleven in het hostel natuurlijk! Ik keek snel om mij heen, we lagen met de boot nog aan de wal, maar de loopplank was al binnengehaald. Dus ik sprintte zo snel als ik kon richting kapitein: 'sir, can I get off the boat, I forgot my shoes!' Moet een erg grappig moment zijn geweest... Waarop hij snel opzij keek, en mij toestemming gaf van de boot te klauteren. Ik weer helemaal teruggewandeld naar het hostel, capuchinootje gedronken (rustmomentje) en weer naar de boot gewandeld. Toen gratis de volgende ferry gepakt (ze geloofden mijn verhaal!) en tot zover vrijdag de 13e (waar ik trouwens nog steeds niet in geloof).

Zaterdagochtend, inmiddels aangekomen in Airlie Beach, was het redelijk vroeg opstaan, om in te checken voor mijn zeiltrip. De komende drie dagen zou ik gaan varen op de Avatar, een formule 1 katamaran (wat dat dan ook maar mag betekenen...) Dat werd een hele relaxte trip en met een hele leuke groep van 13 mensen. De eerste dag liet onze skipper Davo meteen even merken dat dit bootje wel wat pit had, zaten wij klappertandend op de zijkant van de boot! Ik dacht nog, als dit drie dagen doorgaat, ga ik het wel iets minder vinden. Maar toen kwamen we gelukkig in 'rustiger vaarwater' terrecht. Iedere dag was er tijd om te snorkelen in het rif (prachige vissen gezien!), en natuurlijk hebben we Whitehaven Beach bezocht, het nr 4 strand in de wereld! Witter dan wit zand en het water zooo blauw... Ik kan wel zeggen, het beste strand dat ik ooit heb gezien! Ik wil jullie niet jaloers maken, maar bekijk de foto's maar ;-)

Vandaag ben ik nog in Airlie, heel mischien morgen ook nog, maar dan pak ik de bus weer richting het zuiden. Misschien Hervey Bay, misschien wel ergens anders... De volgende keer kan ik jullie waarschijnlijk over Fraser Island vertellen, waar ik erg naar uitkijk! Tot laters!

  • 17 Juli 2007 - 07:53

    Maartje:

    He Marco
    Geweldig zeg! Dit is toch waarom je dit doet ;) Die mooie uitzichten. Ik krijg er helemaal de vakantie kriebels van.
    Ik ben benieuwd naar je volgende berichtje over Fraser Island.

    Groetjes Maartje

  • 17 Juli 2007 - 08:55

    Miranda:

    Hey Marco,
    Ziet er wel weer erg gaaf uit allemaal!
    Prachtige stranden!!!
    Wat een bak zeg met je schoenen, haha:)
    Nou have fun, en tot horens!

    Greetz Miran & Rich.

  • 17 Juli 2007 - 18:18

    Joyce:

    hee, super gaaf allemaal. Niet gestoken door de kwallen??? Dus nu Fraser Island? Als je naar Rainbow Beach (super relaxe plek) werkt een vriendin van mij bij hostel Pippies. Moet super relax zijn daar! Heel veel plezier verder... Wat is je planning verder? Aangezien je alweer onderweg bent naar het zuiden???

    Groetjes Joyce

  • 18 Juli 2007 - 07:13

    Roland:

    Hey Pieter, ik kom net van Fraser Island.. Echt super vet... hebben trip gedaan vanaf Rainbow Beach en dat is erg goed bevallen.. Helaas vertrekken we hier morgenochtend alweer vroeg, want strakke planning..

    WE houden contact, zie je waars weer in sydney.. laters

  • 19 Juli 2007 - 10:13

    Anke:

    Hey Marcus!!
    MIjn plannen zijn een tikkeltje gewijzigd: ik ga morgen naar China! Blijf dus ook ietjes langer weg dan gepland (maandje of twee!). Stelde mijn moeder zwaar op prijs! Wanneer vertrek jij richting Azie? Zie ik je daar nog?
    liefs anke

  • 20 Juli 2007 - 18:14

    Annie En Piet Dongen:

    Hoi Big-foot. We zijn weer bijgelezen en -gekeken. Valt op, dat het gaat over verlaten stranden en verlaten schoenen.
    We hebben toch weer genoten van je reisverslag.
    Groetjes uit Brabant

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 20 Aug. 2006
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 37027

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 01 Mei 2018

Van Tokyo tot ...

16 December 2011 - 02 December 2012

Latijns-Amerika en Afrika

05 April 2010 - 01 Juni 2010

USA

30 Oktober 2006 - 18 September 2007

Australië, Nieuw Zeeland, Thailand en Bali

Landen bezocht: