Tropical Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Tropical Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Tropical Darwin

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

22 Mei 2007 | Australië, Darwin

Sinds zondagavond zit onze trip langs de westkust er al weer op, na een maandje kamperen ben ik aangekomen in Darwin! Eindelijk weer een echt bed, wat een luxe ;-) In een week tijd zijn Anke, Benjamin ('Frenzy') en ik van Broome naar Darwin gereden, door de Kimberley, en hebben we meerdere national parks bezocht. Katherine en Lichfield waren daarvan zeker het hoogtepunt. In beide parken zijn we 1 nacht blijven camperen en hebben wat gewandeld, gezwommen in de verschillende beekjes met watervallen... Af en toe kon dat helaas niet, omdat er wel eens salties (zoutwaterkrokodillen) zouden kunnen zijn. En daar wil je geen wedstrijdje mee zwemmen... Ik hoop wel dat ik die beesten nog ga zien in Kakadoo national park. Eventueel kun je hier vanuit Darwin een toer doen, waarbij ze een kip buiten de boot hangen, en de salties opspringen uit het water. Beetje toeristisch is het wel, maar je wil wat hè! Nog maar even zien of ik dat ga doen.

Verder heb ik in Gregory national park nog met een helikopter gevlogen, dit was echt super, wel 25 minuten terwijl we voor 12 betaald hadden! We vlogen vlak over de rivier, en langs rotswanden met aboriginal tekeningen. Weer een hoogtepunt van mij reis!

Vrijdagochtend deden we onze inkopen in Katherine, toen Frenzy ineens ergens live muziek vandaan hoorde komen. Hij keek even naar binnen en wat bleek, daar stond een vent met een gitaar in een kroeg vol met aboriginals. Wij naar binnen natuurlijk voor een biertje want dat is iets bijzonders!! Daar stonden we dan om half 12 's ochtends aan de bar :-) Aandacht kwamen we niet te kort, we werden uitgenodigd om ergens bij te komen zitten, maakten een praatje, en alles eindigde met een hele fotosessie (iedereen wilde uiteindelijk met elkaar en ons op de foto). Toen ik om 12 uur nog eens met mijn ogen knipperde, was opeen de hele kroeg leeg! Iemand beweerde dat om 12 uur de drankhandel opengaat, vandaar misschien... Maar wij waren inmiddels weer een hele leuke ervaring rijker en gingen weer op pad richting het volgende national park.

Darwin is een leuk, klein stadje. Lekker tropisch, veel palmbomen (goed voor het vakantiegevoel) en minstens een graad of 35 iedere dag. Helaas kun je hier niet zwemmen in de zee vanwege de kwallen, maar ons hostel heeft wel een zwembad waar ik iedere ochtend in plons om wakker te worden...
Vanuit hier wil ik richting Alice Springs, dus is het tijd om weer nieuwe plannen te maken. Eerst maar even genieten van Darwin... Tot later maar weer!!

  • 22 Mei 2007 - 10:04

    Miranda En Richard:

    Heeey!!
    Gaaf joh dat je met een helikopter hebt gevlogen! :D
    Mooie foto's ook..! Geniet lkkr daar in het Tropical Darwin ;)

    Greetz Miran & Rich.

  • 22 Mei 2007 - 11:37

    Joyce:

    Super gave foto's!!!! Leuke avonturen weer meegemaakt. Lekker he zo'n broodje knakworst. Moet zeggen dat een nederlands broodje kroket ook wel lekker smaakt. Maar heb nog steeds heimwee naar OZ.

    X joyce

  • 25 Mei 2007 - 07:22

    Anne-Marie:

    Er staan idd een heleboel leuke foto's op je site!

    Heb je nog krokodillen gezien? Ik gisteren wel (maar dan op een krokodillenfarm). Weet je trouwens dat krokodil best lekker smaakt. Je zou het echt eens moeten proberen.

    Weet je al wanneer jij terug naar Ned. komt? Ik vertrek helaas de laatste week van juni al!

    Veel plezier in Alice Springs

    Greetz Anne-Marie

  • 26 Mei 2007 - 08:00

    Bart:

    hey gozer!! ziet er allemaal mooi uit!! heb inieder ook een mooi veruitich vor de boeg!! spreek je. bart

  • 29 Mei 2007 - 09:47

    Ellen:

    Heyy Marco!
    Oh oh oh, wat maak jij mij jaloers zeg:( Echt zoo cool...begin al beetje spijt te krijgen dat ik het noorden over geslagen heb!! Al bijna naar Bali..vet!! En dan?? Ga je daar je reis afsluiten?

    USA was idd super ja, wou het eerst overslaan vanwege geld, maar ben blij dat ik het toch gedaan heb!! Ben in Californie, Arizona en Nevada geweest, top!

    Nu druk met de herintegratie..maar nog steeds toos werkeloos..baal ik van!! Wel vorige week 2 x bij hetzelfde bedrijf op gesprek geweest, en krijg vandaag te horen of ik door ben naar ronde 3. Jaja, 3 rondes voor een job..:S Hoop zooo dat ik snel aan het werk kan, verveel me dood thuis!

    Stiekem denk ik alweer aan reizen in de toekomst! Wil dolgraag een x naar Zuid Amerika...mede aangewakkerd door Peking Express, wat trouwens nu afgelopen is... We'll see wat er op mijn pad komt!!

    Veel succes nog!!! Voor je het weet is het voorbij! Zie mij nog als de dag van gister huilend afscheid nemen van iedereen, en nu ben ik alweer ruim een maand terug en lijkt Kiama alweer eeuwen geleden!

    Daaaag, liefs Ellen

  • 29 Mei 2007 - 12:26

    Miranda:

    Marco,
    Goede reis donderdag naar Bali!!
    Veel plezier alvast daar!

    Groet uit Espel :):)

  • 03 Juni 2007 - 14:20

    Ingrid :

    He Marco, wat een gave foto's. Je reis moet echt super zijn!!!! En ik kwam een paar bekende foto's tegen: Pemberton Augusta Wave Rock, Pinnacles. Tree top walk. Wij hebben ook een foto onder die grote boom gemaakt. Geweldig!!! Mijn schoonouders gaan over 3 weken ook weer naar Oz. voor 3 maanden. Gaan ze richting Darwin met vrienden die in Perth wonen. Wiens ouders nu voor 3 mnd weer in NL zijn. Ingewikkeld he?
    Nou have lots of fun. En ik hou je in de gaten. Groetjes Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 20 Aug. 2006
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 37040

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 01 Mei 2018

Van Tokyo tot ...

16 December 2011 - 02 December 2012

Latijns-Amerika en Afrika

05 April 2010 - 01 Juni 2010

USA

30 Oktober 2006 - 18 September 2007

Australië, Nieuw Zeeland, Thailand en Bali

Landen bezocht: