Go west! - Reisverslag uit Perth, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Go west! - Reisverslag uit Perth, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Go west!

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

18 Februari 2007 | Australië, Perth

En toen zat ik opeens aan de andere kant van het land, inmiddels ben ik al weer 2 dagen in Perth! Na 2 weken in Adelaide vond ik het wel tijd worden weer verder te kijken... In eerste instantie lag Perth niet in de planning (dan heb ik het over maanden geleden), maar nadat ik goede verhalen had gehoord over de westkust heb ik toch maar besloten die kant op te gaan. De afstand tussen Adelaide en Perth is bijna 3000 km, met voornamelijk... helemaal niets. Een eindeloze rit met af en toe een benzinestation of een dorpje met 10 inwoners (heb ik van horen zeggen). Nou was dat wel heel bijzonder geweest met een auto, een echte road trip, maar ik kwam uiteindelijk toch uit bij optie B: op internet kwam ik een leuk last minute vliegticket tegen en dacht na 2 dagen, waarom niet? Vrijdagochtend heb ik mijn vlucht geboekt en diezelfde avond landde ik in Perth!

In totaal ben ik bijna 2 weken in Adelaide geweest. Even ter info: In totaal wonen er ongeveer een miljoen mensen in in deze stad, en toch heb je dat totaal niet door als je op een willekeurige avond door het centrum wandelt. Het centrum bestaat alleen uit kantoren, winkels en café's en daaromheen liggen allemaal parken (waaronder de botanic gardens.. die vindt je in iedere stad en wat is het toch heerlijk om daar af en toe eens een middagje lui te wezen en een boekje te lezen, maar dat tussen haakjes ;-).
Ik zat in een heel gezellig hostel, genaamd Annie's Place. Alles prima geregeld, gratis ontbijt en internet, regelmatig een barbeque, leuk binnenplaatsje waar 's avonds iedereen samenkomt, hardstikke gezellig dus!

Tussendoor heb ik een toer gedaan van 3 dagen naar Kangeroo Island. Dit eiland is het 2 na grootste eiland van Australie en staat bekend om zijn wildlife. Ja de naam zegt het al, inderdaad veel kangeroes, maar ook walibies, zeehonden, zeeleeuwen, possums, pinguins en koala's. De tweede dag op het eiland ging ik met een bus van het meest oostelijke naar het uiterste westpunt. Daartussen bezochten we onder andere Flinders Chase (national park), Seal Bay (waar we op het strand op een paar meter van de zeeleeuwen stonden!) en de Remarkable Rocks, een serie eeuwenoude rotsen, uitgesleten door de zee, die bij elkaar een soort natuurlijk kunstwerk vormen.. De foto's spreken denk ik wel voor zich!
De derde dag kon ik helemaal zelf besteden. In het hostel in Penneshaw was ik een Ier en een Australiër tegengekomen en samen deden we een wandeltocht van een paar uur, richting 1 van de mooiste stranden van het eiland, Bodain Beach. Een mooie tocht (wel een beetje afzien soms, want erg warm die dag), voor een groot deel langs de kust. Maar het strand maakte alles goed, wit zand en het water zo helder! Terug van deze lange tocht ging niet veel later de boot terug naar Adelaide.

Nou wil ik nog wel meer vertellen, maar ik zit in het hostel in Perth en ze hebben graag dat dit computertje uitgaat om 10 uur... Ik beloof jullie volgende keer wat foto's te plaatsen, en natuurlijk zal ik wat vertellen over mijn eerste ervaringen in Perth. Tot dan!

  • 18 Februari 2007 - 13:19

    Michiel:

    Ben nu al nieusgierig naar de foto's Marco!

    Dat lekker luieren in het park in zo'n grote stad werelds klinkt erg goed!

    Geniet ervan!

    Groeten,

    Michiel

  • 18 Februari 2007 - 13:23

    Miranda:

    Heey Marco,
    Jah een mooi ritje nog richting Perth!! Hoop dat je daar ook naar je zin hebt, en wie weet vind je nog een leuk baantje daar ;)
    Have fun!!
    Groetjes Miranda en Richard.

  • 18 Februari 2007 - 16:02

    De Fizzjes:

    jeetje zeg wat weer gaaf hee!

  • 22 Februari 2007 - 08:26

    Dennis:

    Haha, toppie man. Ook zonder ons vermaak je je dus, haha. Geintje. Geniet ervan maat.
    Gr, Dennis

  • 22 Februari 2007 - 11:10

    Ingrid:

    Ziet er leuk uit zeg, zo zie ik mijn neef eens van een hele andere kant....mooie foto's ook!

    Groetjes van je (hoog)zwangere nicht Ingrid

  • 24 Februari 2007 - 11:57

    Miranda:

    Marco, de foto's zijn trouwens weer erg mooi!! En aaah ja die kangeroe is idd heel leuk:D
    Greetz Miran.

  • 28 Februari 2007 - 08:45

    Joyce:

    hee,
    groetjes uit Adelaide. hopelijk is Perth wat leuker in de avond, Ben weer terug in Annies Place, maar het is nu echt minder leuk. Wordt tijd dat ik ook maar eens naar Perth kom. Succes met solliciteren en we zien elkaar weer over 2 weekjes. X joyce

  • 11 Maart 2007 - 01:32

    Lisette:

    Hey Marco,

    Ben zeer benieuwd hoe Perth is.. want dat staat voor een dezer dagen ook op mijn planning! Ben je daar eigenlijk nog of ben je al verder de westkust op?? Weet je nog een leuk hostel? Hmm.. misschien handiger om ff te smsen dan wel bellen.. maar eerst eens zien hoe snel je reageert! :p

    x Lisette

  • 16 Maart 2007 - 03:13

    Anke:

    hey Marco,
    Ik ga over vier dagen melbourne verlaten...richting adelaide en perth. Hoe lang blijf je nog in perth?
    have fun!
    anke

  • 18 Maart 2007 - 14:05

    Annie En Piet Dongen:

    Wat is het lang stil aan de andere kant van de wereld. Hopelijk gaat alles nog naar wens.
    Marco de groetjes van ons uit Brabant.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 20 Aug. 2006
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 37037

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 01 Mei 2018

Van Tokyo tot ...

16 December 2011 - 02 December 2012

Latijns-Amerika en Afrika

05 April 2010 - 01 Juni 2010

USA

30 Oktober 2006 - 18 September 2007

Australië, Nieuw Zeeland, Thailand en Bali

Landen bezocht: