Worst - Reisverslag uit Perth, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Worst - Reisverslag uit Perth, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Worst

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

19 Maart 2007 | Australië, Perth

Bacon, parmaham, salami, chiliworstjes... nee, geen opsomming van wat ik afgelopen week zoal heb gegeten (dat klinkt eerder als kip, tonijn, kip, kip, tonijn, burgerking) maar enkele weken geleden ben ik een nieuwe carriere begonnen in de vleesindustrie :-). Ja wie had dat gedacht.. ik zelf niet! Na een aantal voorzichtige pogingen in Melbourne en Adelaide om werk te zoeken bleek dat in Perth een heel stuk gemakkelijker te gaan. En aangezien het geld je de zakken uitvliegt (zonder enige moeite) tijdens het reizen leek het me wel aardig een klein beetje terug te verdienen. Eén belletje en het baantje was geregeld. Ik moest nog even langs komen voor een 5 minuten gesprekje maar toen stond niks mij een vleescarriere meer in de weg. Het werk valt nog wel mee (en wordt steeds beter na enkele weken), worsten ophangen, bacon 'pickelen', parmaham zouten en ophangen, best wel vol te houden. Voor een week of 5 dan! Maar het viel ook wel even tegen na een maandje of 5 'lang leve de lol' en totale vrijheid. Inmiddels ben ik net begonnen aan de 4e week en ik begin eindelijk een beetje te wennen aan half 6 opstaan (in plaats van soms half 6 thuiskomen). Krijgen jullie al medelijden? ;-) Ik denk nog zo'n 3 weken te blijven werken, daarna wil ik graag wat meer zien van de westkust. Trouwens, ik heb ook nog een ander baantje gehad voor 2 dagen, wat magazijnwerk voor een winkel met allerlei Zuid Afrikaanse producten. Dat was een aardige opstarter voor de eerste dagen en bovendien kreeg ik mijn geld cash in het handje.
Genoeg over werk. Perth is erg leuk! Al heb ik eigenlijk nog niet zoveel gezien van de omgeving. Op een klein half uurtje lopen van het centrum is Kingspark, met de botanical gardens, en een prachtig uitzicht op de stad. Mijn hostel ligt midden in Northbridge, het uitgaansgebied van Perth (oh, wat toevallig toch!) Allemaal erg goed. Afgelopen vrijdag voor het eerst een rugbywedstrijd meegemaakt in Australie! De Western Force (Perth) tegen de Reds (Queensland). Samen met Michelle (Nieuw Zeelands) en Joyce, die deze week ook alweer in Perth is aangekomen. Wel grappig trouwens, want Joyce en ik komen elkaar in Oz en nieuw zeeland in elke stad tegen.
Nou tot zover dan maar weer, als je werkt maak je niet zoveel mee natuurlijk. De plaatjes bij dit verhaaltje komen weer later, aangezien de prehistorische computers in dit hostel geen mogelijkheid hebben fotos te uploaden... Tot over een tijdje maar weer!

  • 19 Maart 2007 - 09:30

    Dennis:

    Hee Marco, lachen verhaal man. Was een tijdje rustig hé! Bedoel je met Joyce ook mijn oude bekende Joyce? Dan moet je haar maar snel de groeten doen knul. Hier gaat alles verder weer zijn gangetje. Veel plezier nog, Dennis

  • 19 Maart 2007 - 09:54

    Maartje:

    He Marco eindelijk weer een berichtje van jou! Ik was al bang dat een of andere kangaroo je uit Australie had getrapt! haha. Over kangaroo's gesproken heb je hun vlees al geprobeerd (nu je in de vlees sector zit?)
    Ik ben benieuwd naar je foto's!
    Groetjes Maartje

  • 19 Maart 2007 - 10:11

    Miranda:

    Ha Marco! Druk in de vleesindustrie..wie had dat ooit gedacht :p
    Leuk om je verhalen weer te lezen! Ben ook wel weer benieuwd naar je foto's!!
    Veel plezier verder..!
    Greetz Miranda en van Richard ;)

  • 19 Maart 2007 - 10:53

    Bart (perth):

    He Marco!
    dacht laat ook even wat achter op je site! misschien kunnen we nog wel eens een avondje stappen ergens in ozzyland! bartjeinaustralie.waarbenjij.nu
    Succes verder met je vleescarriere! :)

    Groetjes Bart

  • 21 Maart 2007 - 03:17

    Joyce:

    hee vleeswerker. wanneer breng je eens vlees naar ons arme backpackers toe??? Een beetje oneerlijk he! hahahaha... De volgende keer ga je wel mee volleyballen he. Groetjes Joyce

  • 21 Maart 2007 - 16:47

    Anne-Marie:

    Nou jij zit ook niet stil!

    Maar de vleesindustrie, dat had ik niet verwacht. Half zes opstaan, dat valt toch best mee ;) Volgens het ritme dat ik hier in Zambia heb gekregen wordt ik standaart om zes uur wakker.

    Veel plezier verder in Perth!

  • 25 Maart 2007 - 10:45

    Annie En Piet Dongen:

    Hoi Marco, fijn dat we weer iets van je gehoord hebben en dat je leuk werk hebt gevonden. Ga zo door !! Geld verzoent de arbeid.
    Geniet nog maar een tijdje aan de westkust.
    Groetjes uit Dongen

  • 31 Maart 2007 - 09:44

    Anne-Marie:

    Helaas valt er nog geen nieuw stukje te lezen op je site... je bent vast te druk met vanalles en nog wat!

    Groetjes Anne-Marie

  • 31 Maart 2007 - 14:30

    Michiel:

    Leuk om weer van je te horen,
    ...Liever kipsleverworst dan gewone lever... (flauw).
    Gaat alles verder goed nou dat zal ik binnenkort wel weer lezen.

    Groeten,

    Michiel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 20 Aug. 2006
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 37057

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 01 Mei 2018

Van Tokyo tot ...

16 December 2011 - 02 December 2012

Latijns-Amerika en Afrika

05 April 2010 - 01 Juni 2010

USA

30 Oktober 2006 - 18 September 2007

Australië, Nieuw Zeeland, Thailand en Bali

Landen bezocht: