Nog steeds in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Nog steeds in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Nog steeds in Melbourne

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

28 Januari 2007 | Australië, Melbourne

En toen zat ik nog steeds in Melbourne.. Al weer bijna 3 weken! En ik heb me nog geen 1 dag verveeld. Sterker nog, de dagen vliegen voorbij! Nou was het plan eigenlijk om een baantje te vinden, hier misschien voor 2 of 3 maanden wat geld te verdienen en dan weer verder te trekken. Niet vanuit een financiele noodsituatie (nog niet ;-)) maar gewoon omdat Melbourne zo gezellig is en er altijd wat te doen is. Beetje kieskeurig was ik dus wel, en hoewel ik hier en daar heb gesolliciteerd... liep het nergens op uit. Een tijdelijke carriere in de Woolworths supermarkt leek me wel wat, of autopoetser, telefoonboeken bezorgen, tsja.. alles behalve fruit plukken eigenlijk! (dat laatste kan natuurlijk altijd nog ergens!) Langzamerhand kwam ik erachter dat dit een slechte tijd is om werk te zoeken, echt iedere backpacker (en dat zijn er heel wat) is op jacht naar werk, en je moet net op het juiste moment op de goede plek zijn.

Maar niet getreurd, de afgelopen weken heb ik ook hele leuke dingen gedaan. De Australian Open natuurlijk! En ik ga het spelletje eindelijk een beetje begrijpen... Ben 2 keer wezen kijken, tijdens de 1e en de 4e ronde. Ik moet zeggen dat ik normaal echt niks om tennis geef, maar dit is toch wel heel bijzonder om mee te maken, dat sfeertje op de tribunes, zeker als er een ozzie op de baan staat! Tussen de sets gaat iedereen uit zijn dak en tijdens het spel zijn diezelfde 10 duizend man weer muisstil, heel apart! Vanavond is de finale, natuurlijk heb ik geen kaartje want die zijn schrikbarend duur. Maar je hebt hier dus een plein in de stad, Federation Square, met een groot scherm en daar gaan we met z'n allen de wedstrijd kijken, ben heel benieuwd hoe dat is!
Verder was het deze week (de 26e) Australia Day. Dat moet je dus vergelijken met Koninginnedag (maar dan toch anders). 's Ochtends een parade, overal spelletjes, barbeques, theater op straat en in het park, heel gezellig dus, en als afsluiting vuurwerk. We zaten met een biertje langs de kant van de rivier te wachten, met een heleboel mensen, echt weer zo'n oud en nieuw sfeertje.

Je doet hier ook een heleboel nieuwe ervaringen op trouwens, dingen die je van jezelf niet verwacht. Zo stond ik vorige week opeens een salsa les te volgen (ik schat zo in dat dit een éénmalige ervaring blijft, bedankt voor de uitnodiging Joyce ;-)) en gisteren... (tromgeroffel) een gaybar bezocht! Ja mensen, laat mij dit ff uitleggen. Het koste even wat tijd voordat ik de anderen mij overtuigd hadden. Maar homo mannen schijnen dus hele mooie hetero vriendinnen te hebben! haha, dat vind ik een hele mooie theorie, helaas bleef het daar gisteravond ook bij. We gingen dus met een groep van 7, op uitnodiging van een Nederlandse jongen, en tjsa... om eerlijk te zijn, het was best wel saai! Behalve de muziek van Abba en YMCA natuurlijk, mensen die mij kennen weten dat ik deze muziek goed kan waarderen ;-)

Ik ben inmiddels weer van hostel gewisseld. Mijn vorige hostel zat vlak naast Albert Parc, inderdaad, het formule 1 circuit! De pitstraat ook nog bezocht, over de startgrid gelopen.. Helaas is de race pas over 2 maanden. Nu zit ik in de buurt van St. Kilda, het is zo'n 20 minuten met de tram naar het centrum. Inmiddels ben ik ook aan het kijken voor een tourtje naar Adelaide, via de Great Ocean Road. Waarschijnlijk ga ik deze week die kan op, daar moet ik mij nog even in verdiepen. Ik zal later nog wat fotootjes bij dit verhaaltje plaatsen, ben nu een heel belangrijk kabeltje vergeten... niet zo handig. Ik laat waarschijnlijk weer van mij horen als ik in Adelaide ben. Tot later!

  • 28 Januari 2007 - 08:23

    Miranda:

    Hey Marco,
    Wel lachen zeg zo'n salsa les! Ik zie het helemaal voor me hoor :) En de gaybar!! haha, ja tís een keer wat anders he ;) Wel jammer idd dat die Formule 1 pas 2 mnd later is, was ook wel gaaf geweest!! Maar je vermaakt je prima zo te horen..!
    Groetjes Miranda & Richard.

  • 29 Januari 2007 - 04:12

    Martijn Oi Oi Oi:

    Ha die Marco, how you're doin...!!

    Goed om te horen dat het jet nog steeds bevalt daar in Melbourne. Het is ook echt een geweldige stad he en eigenlijk ook zonde om weg te gaan. Maar ja zoals je ook weet gaat het leven van een backpacker niet over rozen en dus gaat de reis weer verder.

    Over de Great Ocean Road zou ik zeggen: zeker doen. Maar zorg er wel voor dat je goed uitgerust bent, er zijn zoveel vliegen/insecten daar dat je de hele dag bezig bent met het wegwimpelen van die dingen. Kost enorm veel energie.

    Ik weet nog niet zeker of we elkaar in Adelaide zullen treffen. Ligt een beetje aan de plannen (Perth/Kangaroo Island, en natuurlijk aan jouw reisplanning. Maar ik ga er vanuit dat we elkaar nog eens treffen in Adelaide of Perth om even een pintje soldaat te maken.

    Groeten vanuit Adelaide,

    de mooie stad achter de duinen..

  • 29 Januari 2007 - 20:01

    Michiel:

    He Marco,

    Indrukwekkend wat ik allemaal zie en lees wat je doet. Heb nog lang niet alles gelezen maar kreeg nu de link door en ben direct even gaan kijken.

    "Schrik" dus niet als je plotseling ziet dat de mail van mij komt, waarschijnlijk is het extra genieten als je dit mailtje leest omdat je lekker en-route bent!

    Dat dit nu net het eerste mailtje moet zijn dat ik lees en direct iets lees over een gay-bar was voor mij even "schrikken" maar het doel kwam al gauw naar voren. (geintje)

    Veel plezier en geniet ervan!!

    Groeten,

    Michiel ten Brink

  • 30 Januari 2007 - 11:23

    Ellen:

    Heyyy Marco!!!!

    Gaat goed met je begrijp ik!! Goed te horen! Hier ook alles prima...en hier is dit keer ook Melbourne, ben weer terug! Tijdelijk, want vlieg morgen naar Tasmanie. Planning is om er ongeveer een week te blijven, dus dat zou betekenen dat ik nog een paar dagen terug kom voordat ik op 13 feb verder vlieg naar NZ. Mocht dat zo zijn, dan sms ik nog ff ok? Kunnen we nog ff daten :P

    Doeiii, xE

  • 31 Januari 2007 - 22:37

    Joyce:

    Groetjes uit Adelaide. Wou dat ik weer terug in Melbourne was, :)
    Die gaybar was echt wel leuk toch?!? Even lekker dansen en naar dragqueens kijkens. hahaha... In Adelaide kunnen we trouwens gaan buikdansen (zag een bordje vanochtend).

    X joyce

  • 01 Februari 2007 - 02:38

    Ebe:

    MARCO!

    Jongen, hoe istie hoe dan? Wij komen achter je aan hoor... kijken of we je in kunnen halen na wat vertraging (3 maand NZ)! Ennuh wie is Ellen jonge? ;) haha cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 20 Aug. 2006
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 37026

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 01 Mei 2018

Van Tokyo tot ...

16 December 2011 - 02 December 2012

Latijns-Amerika en Afrika

05 April 2010 - 01 Juni 2010

USA

30 Oktober 2006 - 18 September 2007

Australië, Nieuw Zeeland, Thailand en Bali

Landen bezocht: