Van Sydney naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Van Sydney naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Van Sydney naar Melbourne

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

14 Januari 2007 | Australië, Melbourne

Een nieuwe bestemming: Melbourne! Na 2 weken Sydney was ik dus blij om weer te vertrekken. Mijn eerste stop vanuit Sydney was Kiama, een klein plaatsje aan de kust. Toen ik de bus uitstapte langs de kant van de snelweg was het wel even slikken... Wat was hier nou weer te doen?? Acheraf viel het allemaal erg mee, de stranden waren meer dan ok, en hier kon ik weer even helemaal tot rust komen. In het hostel kwam ik Martijn tegen, hij had mij in Sydney getipt over deze bustour. De eerst avond hebben we meteen het uitgaansleven van Kiama ervaren.. Het was karaoke avond in de hotelbar naast ons hostel, dus dat moesten we meemaken. Toen wij net in de stemming kwamen en onze keel gesmeerd hadden met wat bier was het helaas al afgelopen... Dat is helaas ook typisch Kiama!

De 2e avond in Kiama kwam ik Ellen tegen en toen we 's avonds ergens een biertje gingen doen, kwamen we natuurlijk in gesprek met wat locals. Eén van hen, Barney, stelde voor dat hij ons de volgende ochtend wat meer van Kiama zou laten zien. Als backpackers zijnde sla je zoiets nooit af natuurlijk. Het werd de andere dag iets later dan afgesproken (Barney had zich verslapen) maar tegen 11 uur bracht hij ons dan naar de top van Saddleback Mountain. Een rit van zo'n 7 km, die we anders natuurlijk niet gedaan hadden! Het uitzicht was super, een strak blauwe lucht dus we konden km's ver kijken. Vervolgens werden we netjes afgezet bij de main attraction van Kiama: the blow hole. Een groot gat waar het water bij vloed omhoog spuit, en een hoogte kan bereiken van tientallen meters (van horen zeggen, bij ons bezoek gedroeg het blow hole zich erg bescheiden...) Moe van al deze bijzondere indrukken, 's middags maar (weer eens) op het strand gaan liggen.
De volgende bestemming voor 2 nachten was Batemans Bay. Ik had een pickup van de bushalte en tot mijn verbazing kwam ik op een soort camping terecht, met weer opvallend veel Nederlanders trouwens. Ik had gereserveerd maar desondanks was mijn bed vergeven aan een ander (klein misverstand). De enige optie voor die nacht was een prive caravan, met tv, magnetron en 2 persoonsbed... waar ik verder ook niet over zal klagen, want op een vreemde manier heb ik tot op heden niet betaald voor die nacht.
Verder was het welkom op de camping ook erg goed. Martijn en Bart (Bart was ik ook al eerder tegengekomen in Kiama) hadden een barbeque voorbereid die avond, wat erg goed smaakte. Ergens halverwege de bbq ging het licht uit, waardoor Bart zijn camera moest gebruiken om te checken of het vlees gaar was.
Na 2 nachten ging ik weer verder, nu naar Merimbula. Daar eigenlijk weer hetzelfde verhaal. Leuke strandjes, verder erg rustig. Martijn en Ellen kwamen de 2e avond weer binnenvallen en woensdag vertrok ik dan eindelijk richting Melbourne (een busrit van nog zo'n 8 uur). De aankomst in Melbourne gaf mij een warm gevoel, mede door de temperatuur... het werd die dag zo'n 38 graden, joepie! Daarom was het gras hier dus zo geel... Gelukkig, het werd de dagen erna wat koeler. De eerste 2 dagen zat ik in het centrum, een hostel in Chinatown, wat niet slecht was, maar wel beter kon. Inmiddels ben ik verhuisd naar st. Kilda, een buitenwijk vlak bij het strand.
Volgende week begint hier de Australian Open en daarom heb ik gisteren al even het kwalificatie toernooi bekeken. Heerlijk in het zonnetje gezeten en een paar wedstrijden bekeken, ondertussen nog even geinformeerd of ze toch niet stiekem nog een baantje hadden voor de komende 2 weken (helaas niet). Morgen begint het echte tournooi en ook daar ga ik waarschijnlijk een kaartje voor kopen.
De volgende keer zal ik jullie meer vertellen over Melbourne en of het mij lukt een baantje te vinden.... Tot dan maar weer!

  • 14 Januari 2007 - 09:32

    Miranda:

    Ha Marco,
    We zijn toch wel een beetje jaloers op het mooie weertje daar hoor ;)
    En ook idd wel leuk om een keer bij de Australian Open te zitten!
    Verder suc6 met het vinden van een baantje, is ook wel ff lekker ;)
    Groetjes Miranda &Richard.

  • 14 Januari 2007 - 11:49

    Mirjam:

    Hey Marco! Nosteeds druk op weg in the great outdoors zie ik! Super dat je het daar zo naar je zin hebt. Hier alles goed. Geniet ervan daar, en ik zal je reis vanaf nu goed volgen!! Ben trouwens helemaal niet jaloers hoor ;)(grmpff).
    Have fun!
    Groetjes, Mirjam

  • 14 Januari 2007 - 12:08

    Annie En Piet Dongen:

    Hoi Marco,

    Je loopt daar dan wel in korte broek, maar het scheelt hier ook niet veel met zo'n lente-achtige-winter.
    Succes op de Australian Open en zorg ervoor dat je in de tv-uitzending komt.

    Groetjes Annie en Piet


  • 14 Januari 2007 - 15:25

    De Fizzjes:

    thats the real life he... en wat is iedereen bruin aan de andere kant van de wereld! wij zitten vanachter onze computertjes naar buiten te staren in de grauwe wolken van de winter, zucht...

  • 14 Januari 2007 - 16:17

    Gerard Veldstra:

    Hoi Marco,

    Ik volg je berichtjes nu al een tijdje wn moet zeggen dat er enige jaloezie aanwezig is....
    Mooi uitzicht daar moet ik zeggen, daar op Saddleback Mountain.
    Zon hebben we hier in ieder geval (vandaag in ieder geval) genoeg, hij staat alleen een beetje te laag.

    Succes met het vinden van een baantje.

    Groetjes uit Tilburg.
    Gerard

  • 23 Januari 2007 - 09:30

    Dennis:

    Hee Marco, ik lees net je verhalen. Superlachen om te lezen. Ik ga je in de gaten houden knul, haha. Veel plezier nog,

    Dennis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 20 Aug. 2006
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 37057

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 01 Mei 2018

Van Tokyo tot ...

16 December 2011 - 02 December 2012

Latijns-Amerika en Afrika

05 April 2010 - 01 Juni 2010

USA

30 Oktober 2006 - 18 September 2007

Australië, Nieuw Zeeland, Thailand en Bali

Landen bezocht: