Sydney, part II - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Sydney, part II - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Sydney, part II

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

03 Januari 2007 | Australië, Sydney

En toen was het al weer 2007, sjonge.. wat is het afgelopen jaar hard gegaan! Allereerst nog een gelukkig nieuw jaar allemaal!! En bedankt ook voor al jullie reacties de afgelopen tijd, erg leuk om te lezen.
Nog steeds in Sydney dus, alweer bijna 2 weken. De feestdagen weer achter de rug, en ik moet zeggen dat ik erg genoten heb afgelopen tijd. Eerste kerstdag gingen we met een groep Nederlanders naar Gate Crasher, een dancefeest vlakbij Bondi Beach. Stel je even voor: 25 graden en een strakblauwe hemel, blote voetjes op het gras, biertje in je hand en samen met honderden andere mensen uit je dak gaan op vette beats... Voor een alternatieve kerst kan ik niks beters bedenken!

De reden om zo lang in Sydney te blijven was natuurlijk oud en nieuw. En dat werd goed gevierd! Iedereen zocht 's ochtendsvroeg al een plaatsje aan de rand van de Botanic Gardens voor een goed uitzicht op het Opera House en de brug. Anderhalf uur in de rij gestaan voor we aankwamen, heel Sydney leek wel hetzelfde plan te hebben... Daar zaten we dus de hele dag, met een grote groep Nederlanders van het hostel. Om 9 uur kregen we eerst het kindervuurwerk (wat er al best aardig uitzag) en daarna het grote vuurwerk, wat er geweldig uitzag. Helaas wel een beetje aan de korte kant. Wat ook opviel: mensen steken hier zelf geen vuurwerk af. Scheelt dat even lekker veel geld, daar denken wij in Nederland wel anders over ;)
En wat doe je dan als het 12 uur is geweest... Dan ga je samen met Dennis en Anke opzoek naar een Nederlands marineschip waar 1 of ander feest bezig is. (Ja dit soort dingen gebeuren als je met Dennis op pad gaat) Nou, we zijn ook op dat schip geweest (genaamd de H.M. Tromp) maar de gasten werden net (samen met ons) van het schip geveegd. Je verwacht van Nederlanders toch dat het feest dan juist op gang is gekomen... We zochten uiteindelijk het park op en het werd toch nog gezellig (en laat).
Na een korte nacht was het al weer tijd voor de alternatieve nieuwjaarsduik, op uitnodiging van Joyce en Anke. Nou moet ik zeggen dat ik daar in Nederland nooit zo'n fan van was (om onduidelijke redenen :P) Aangekomen op het strand van Bondi kwam ik ook meteen Dennis tegen, en toen het eindelijk bewolkt werd durfden we het aan de unoxmutsen op te zetten en het water in te jumpen. Zie ook de spectaculaire fotos. Deze dag sloten we geheel in stijl af in een Nederlandse snackbar in Darling Harbour (patat! kroketten!!)

Ja wat doe ik voor de rest zoal in Sydney, om de tijd te doden... ;) Naar het strand (Bondi, Manly), boekje lezen in het park, beetje winkelen, hardlopen rond het Opera House, wijn drinken op het dak van het hostel... ik kan nog even doorgaan, maar zo vliegen de dagen dus voorbij.
Inmiddels heb ik ook een nieuwe bestemming gevonden, vanaf morgen ga ik verder in de richting van Melbourne. Voelt goed om weer een plan te hebben! Morgen ga ik naar Kiama, een klein plaatsje onder Sydney. Ik denk er ongeveer een week over te doen voor ik in Melbourne aankom, precies op tijd om ook een wedstrijdje mee te pikken van de Australian open.
Dat was het dus wat betreft Sydney. Ik zal nog even proberen wat beelden te plaatsen ter verduidelijking van dit verhaaltje (als de internet verbinding in dit chinese eetschuurtje het niet weer begeeft net als 5 minuten geleden ;)) Tot later maar weer!

• 03 Januari 2007 - 09:11

Miranda:

Heey Marco, Staat je wel cool hoor die Unox muts ;) Ziet er allemaal wel heel gezellig uit!! Veel plezier met je verdere plannen, richting Melbourne!
    Groetjes Miranda & Richard.

• 04 Januari 2007 - 07:45

Ebe:

Heee Marco,

Jij ook een gelukkig nieuw jaar!! En dat je maar nog gelukkiger mag worden in het verdere reizen ;)

Wij vonden Wellington nogal tegenvallen.. maar je kan ook niet alles hebben ;) Kerst was daarentegen wel helemaal super op een verlaten strand met een korte broek aan en een lekkere choclat bar in je klauwen... :p

Cheers mate, see yah!

Emiel en Ebe