Auckland en Bay of Islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Auckland en Bay of Islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Auckland en Bay of Islands

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

16 November 2006 | Nieuw Zeeland, Paihia

Hey, weer een korte update! Niet zo lang want het internet is hier veel te duur en bovendien zit naast mij een zweeds meisje haar emails hardop voor te lezen aan haar vriendje ... Inmiddels ben ik Auckland ontvlucht. Nou, zo slecht was het ook weer niet, maar na een dag of 3 heb je het wel aardig gezien. Ik zit nu in de Bay of Islands, in het plaatsje Paihia.
Maar ik zal eerst iets over de laatste dagen vertellen... Zondagavond ben ik naar de skytower geweest, net zo'n toren als in Sydney, alleen deze is een paar meter hoger (vanwege de eeuwige strijd tussen NZ en Oz). Ik ging heen tegen de tijd dat het schemerig werd, en heb daar meer dan een uur gezeten, genietend van de skyline. Net zoiets als de poldertoren, maar dan toch anders ;)
Maandag deed ik dus een tour in Oackland, de gratis tour want daardoor kon ik lekker uitslapen en je moet toch een beetje goed zijn voor je geld! We kwamen langs de skytower, 1 van ons mocht een gratis basejump doen vanaf de toren, bijna 200 (?) meter hoog. Gelukkig werd mijn naam niet getrokken uit alle lootjes... Dus kon ik lekker toekijken hoe de 1 na de ander gillend naar beneden kwam. De rest van de tour deden we wat sightseeing, wat uitkijkpunten boven de stad. Al met al wel de moeite dus! 's Avonds onbeperkt pizza eten en 1 biertje voor 10 dollar (5 euro) in de bar van het hostel. kijk dat zijn nog eens prijzen...
Dinsdag ben ik naar Rangetoto eiland geweest met de ferry. Dat is een vulkaaneiland, voor het laatst 600 jaar geleden actief. De boot deed er 20 minuten over en vervolgens ben ik in een uur naar de top van de vulkaan gelopen. En warm dat het was, volgens mij ben ik onderweg een paar liter verloren. Het uitzicht was prachtig (de foto's komen snel een keertje). Rangetoto is trouwens Maori taal en betekent blood red sky. En die info heb ik weer van een vrouwtje in een bakkerij in Davenport.. Volgen jullie het nog? ;) De mensen zijn hier ook zo vriendelijk, onvoorstelbaar.
's Avonds een biertje gaan drinken met Joyce, Tom en Joost (van de groep uit Sydney), en (natuurlijk) nog een stel Nederlanders. Gezellige avond was dat en het werd veel te laat, want de andere ochtend 8 uur ging mijn bus naar de Bay of Islands. Ik doe nu een tour van Magic, en gister ben ik hier aangekomen in Paihia. De buschauffeur (een dubbelganger van Mr. Bean) reed ons naar Paihia, onderweg deden we wat bijzondere locaties aan, en ik heb een gigantische boom gezien (the god of the forest zoals de Maori's het noemen). Gisteravond kwamen we aan en ik verblijf nu in de Mayfair lodge. Een grappig klein hostel aan de kust.
Vandaag heb ik een boottrip gedaan, genaamd A day in the bay. Samen met Susi die ik tegenkwam in de bus naar Paihia. Op zoek naar dolfijnen, en als we ze tegenkwamen dan was er een kans dat we met ze mochten zwemmen... De dag begon slecht, het regende namelijk! Eerst gingen we, ondanks het rampzalig weer, naar de hole in the rock, de naam zegt het al, een grote rots met een opening waar we doorheen vaarden met de boot. Dat was echt een meevaller gezien het slechte weer. Rond lunchtijd hebben we gesnorkeld en op het strand gelegen! de zon kwam even achter de wolken vandaan dus dat was ideaal. En ineens was het 15 graden warmer. Ik ben zelfs verbrand rond die tijd (ik zit nu met een gloeiend hoofd achter de computer...)
In de middag gingen we eindelijk opzoek naar dolfijnen, maar we hebben dus niks nada noppes gezien! Dat was best wel een tegenvaller, maar al met al was het toch een leuke dag. En die dolfijnen moeten dus maar ff wachten tot een volgende keer. Ik ga er weer vandoor, morgen vertrek ik naar Cape Reinga, het meest Noordelijke punt. Till next time!

  • 16 November 2006 - 11:42

    Maartje:

    Hallo Marco!
    Super joh al die verhalen die je beleeft aan de andere kant van de wereld!
    Jammer dat je niet was gekozen voor die basejump. We hadden die foto's wel willen zien ;) haha

    Nog heel veel plezier daar en ik blijf je berichten lezen!

    Groetjes Maartje

  • 16 November 2006 - 12:18

    De Fizzjes:

    onderhand leest iedreen hier je verhalen, echt zooo leuk om jouw bijna supergave acties te volgen (bijna met dolfijnen zwemmen, bijna gebasejumpt), nu nog even wachten tot jij es aan de beurt bent! Dan wachten wij geduldig op meer foto's

  • 16 November 2006 - 15:53

    Cindy & Ramona:

    Hoi Backpacker,
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! We wouden wel een vlo zijn die met je mee kon reizen. We zijn jaloers op je!! Jammer dat je geen Dolfijnen hebt gezien! Maar goed wie weet...? En volgende keer wel basejumpen he? We zijn benieuwd?!?

    Groeten Cindy&Ramona

  • 16 November 2006 - 19:46

    Miranda:

    Ha Marco.
    Wel een avontuurlijk leventje zo he :) Elke dag is weer anders! Ja idd jammer vd dolfijnen, hopelijk volgende keer meer geluk! Groetjes Miranda & Richard.

  • 18 November 2006 - 10:31

    Adrie En Corrie :

    Hoi Marco.
    Leuk om je reis mee te lezen. Nog even een tip. Als je de kans krijgt en ik de buurt komt is het heel leuk om vanuit Whakatane naar White Island te gaan. Dit is een nog steeds active vulkaan waar je een wandeling onder begeleiding kunt maken. Wij hadden de pech dat het weer de dagen ervoor te slecht was en de stroming te sterk om veilig aan land te kunnen komen. Gasmaskers, reddingsvesten en dergelijke hadden we allemaal al aan maar het was op dat moment te risicovol. Komt ongeveer 3à 4 x per jr voor. (hadden wij weer) De boottocht er naar toe is fantastisch. We hebben een hele grote school met dolfijnen gezien. Een kleiner soort dan die bij Phia zwemmen. Ook kwamen we een school kleine walvissen tegen, ik weet niet meer hoe die heten.
    Geniet van je reis. Gr. uit Dongen van Adrie en Corrie

  • 24 November 2006 - 06:30

    Joyce:

    Hee Marco, grappig dat we je in paihia tegenkwamen. Ben benieuwd of we je nog een keer tegenkomen.

    Groetjes Joyce, Anke, tom en Joost

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 20 Aug. 2006
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 37048

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 01 Mei 2018

Van Tokyo tot ...

16 December 2011 - 02 December 2012

Latijns-Amerika en Afrika

05 April 2010 - 01 Juni 2010

USA

30 Oktober 2006 - 18 September 2007

Australië, Nieuw Zeeland, Thailand en Bali

Landen bezocht: