Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Taupo

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

24 November 2006 | Nieuw Zeeland, Taupo

De tijd vliegt voorbij, inmiddels zit ik alweer in Taupo. Gisteren aangekomen met de bus en ik blijf hier nog 2 nachten. Ik doe trouwens de Magic Tour en die brengt mij tot aan Christchurch. Voor de rest kan ik zelf bepalen waar ik uitstap en wanneer ik weer verder ga. Heel relaxed, hostel wordt voor je geboekt en altijd zijn er meerdere opties.
Gisteren kwam ik dus aan in Taupo en ik had slechts 1 nacht geboekt in het hostel (eerst ff checken hoe het hostel eruit zag) en vanochtend wilde ik bijboeken voor 2 nachten, maar het was vol! Balen, ik bellen naar andere hostels... wat denk je? alles vol. Lichte paniek, misschien toch maar een bankje zoeken in het park!? ;) Maar no worries, want de plaatselijke vvv wist een kamer te vinden voor 40 dollar, en het is een single room...! dus nu kan ik ff genieten van mijn eigen space. Alle hostels zijn trouwens volgeboekt vanwege 1 of andere fietstocht, 100 en nog wat kilometers om het Taupo meer. Heb nog even overwogen om mee te doen :)
Nog even uitleggen hoe ik in Taupo ben gekomen... Laatste keer dat ik schreef was ik dus in Paihia. Vervolgens ben ik naar het meest noordelijke puntje gegaan genaamd Cape Reigna. Daar heb je de zandduinen, op de foto zie je mij op een board naar beneden glijden. Pfff.. erg vermoeiend trouwens.
Vervolgens maakte ik een tussenstop in Auckland en daar zat ik in het slechtste hostel tot nu toe: de Fat Camel. Don't go there!! De kamer waar ik sliep zag eruit als een vuilstortplaats... Blij dat ik verder ging, eerstvolgende bestemming was Whitianga. Daar in de buurt heb je de 'hot water beach'. Je graaft een kuil op het strand, en deze stroomt vol met warm water. En voila, je hebt je eigen mini badje. (Natuurlijk zocht ik een kuil die net was verlaten door een ander. Lui... wie ik? ;))
Dinsdag en woensdag zat ik in Rotorua en we maakten een tussenstop in Waitomo. Daar heb je grotten met glimwormen. Met een groepje van 4 hebben we daar geraft (black water rafting). Ik dacht altijd dat je raften deed in een boot, maar dit was... op een band! Heel apart maar wel gaaf om te doen. Ik zal binnenkort de foto's plaatsen (zodra ik ze heb).
De laatste dagen heb ik vooral hele relaxe dingen gedaan. Woensdag in Rotorua naar de Polynesische spa geweest, met badjes van 38 tot 42 graden. 1 bad was trouwens gesloten, en toen we er even naar stonden te kijken kwam 1 van de medewerkers (een koreaans mannetje) ons vertellen dat iemand daar was overleden door plotseling vrijkomende stoom. Goeie reclame natuurlijk! ;) uh, zo vriendelijk zijn de mensen hier :)
Ik blijf nog 2 dagen in Taupo, zondag vertrek ik waarschijnlijk richting Wellington. Tot dan, en ik zal nog ff proberen wat foto's te plaatsen binnenkort.

  • 24 November 2006 - 06:32

    Joyce:

    Hee marco,

    leuke verhalen joh. We zijn vandaag gaan blackwaterraften. Gaaf he! Morgen vertekken we richting Rotorua om te gaan whitewaterraften en vertrekken we maandag naar Taupo om te skydiven. Ik denk zo te zien nit dat we je tegenkomen op het noordereiland, maar dan zien we je vast en zeker op het zuidereiland. Groetjes joyce

  • 24 November 2006 - 12:25

    Sander:

    Parachutesprong in Taupo is erg aan te raden!
    Mooi uitzicht ;-)

  • 24 November 2006 - 17:08

    Miranda:

    Hey Marco.
    Erg leuk je verhalen weer te lezen:) Jah lijkt me idd ook wel gaaf dat black water rafting!! Ben ook wel weer erg benieuwd naar je foto's ;)
    Groetjes Miranda & Richard

  • 24 November 2006 - 17:09

    Miranda:

    Hey Marco.
    Erg leuk je verhalen weer te lezen:) Jah lijkt me idd ook wel gaaf dat black water rafting!! Ben ook wel weer erg benieuwd naar je foto's ;)
    Groetjes Miranda & Richard

  • 26 November 2006 - 11:32

    Annie En Piet Dongen:

    Hoi Marco,
    We hebben je met de muis weer ingehaald. Prachtig wat je allemaal meemaakt ! Mooie avonturen! en prachtige foto's.
    Geniet ze en we blijven je volgen.

  • 26 November 2006 - 12:02

    Linda:

    He Marco,

    Zo, eindelijk eens een berichtje van mij. Ik zat maar te wachten op bericht dat je iets gepost had op je site, maar niks. Blijkbaar werkt dat niet altijd op die manier... :)
    Het klinkt goed tot nu toe. Volgens mij vermaak je je prima. Da's ook niet zo moeilijk in zulke prachtige landen.
    Ben je nog van plan de tongariro-crossing te doen? Is echt een aanrader!!!

    Heel veel plezier nog!

    Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 20 Aug. 2006
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 37057

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 01 Mei 2018

Van Tokyo tot ...

16 December 2011 - 02 December 2012

Latijns-Amerika en Afrika

05 April 2010 - 01 Juni 2010

USA

30 Oktober 2006 - 18 September 2007

Australië, Nieuw Zeeland, Thailand en Bali

Landen bezocht: