Surfles - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Surfles - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Surfles

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

09 November 2006 | Australië, Sydney

Hier weer een nieuwe update vanuit Sydney. De eerste foto's staan ook online, ziet er goed uit he! Heb de zonnigste uitgekozen ;)
Waar was ik gebleven... Volgens mij bij afgelopen maandag. Ik had mij samen met een groot deel van de groep opgegeven voor een surfles. Als eerste bezochten we het standbeeld van 'The Duke', de man die ergens begin vorige eeuw het surfen in Australie introduceerde. Tegenwoordig is surfen nergens zo populair als hier. Toen was het eindelijk tijd voor echte actie. Locatie: Coloroy Beach. Er stond een lekker windje, de zon begon ook net te schijnen. Ideaal weer dus. Na een uitgebreide warming up en instructies was het zover. En viel dat even tegen! Ik weet niet hoeveel zout water een mens kan verdragen maar ik had de smaak goed te pakken :) Het idee van surfen is heel simpel, je wacht de juiste golf af en dan spring je op je bord. Maar zover kwam ik dus niet helemaal (ja ongeveer halverwege)... Tussendoor lag ik uit te puffen op t strand, had ik al gezegd dat t tegenviel? Maar wel lachen hoor, ik ga het in de toekomst zeker nog eens proberen.
's Middags bezochten we Manly Beach, hier kon je zelf een surfboard huren of wat gaan winkelen. Dat werd dus een terrasje want de zon scheen al weer goed. Trouwens, zodra de zon hier begint te schijnen dan is het meteen 10 graden warmer. De middag eindigde in de kroeg, zoals het hoort natuurlijk, met een gratis biertje en jagermeister.

Dinsdag was 't opnieuw tijd voor wat sightseeing in Sydney. Samen met Ebe, Emiel en Joris bezocht ik weer de Opera House (deze keer foto's gemaakt) en vervolgens liepen we over de Harbour Bridge, wat opzich nog wel een leuk stukje lopen was. Er wordt hier trouwen van alles georganiseerd voor backbackers... Deze avond was het tussen 9 en 10 happy hour in The Gaff, oftewel gratis drankjes. Op de 1 of andere manier is zoiets erg populair... Wij gingen met een groepje en het werd weer redelijk laat.

Op woensdag voor de verandering een relax dagje ingelast. 's Middags ging ik joggen met Ebe, vanaf het hostel tot aan het Opera House, dwars door de Botanical Gardens. Dat had ik wel even nodig... Je ziet trouwens bijna meer hardlopers in het park dan gewone wandelaars, de mensen in Sydney zijn erg gezond bezig.

Vandaag naar het Sydney Aquarium geweest, met Ebe en Emiel. Hoop vissen gezien, haaien, krokodillen... alles wat hier zo'n beetje in het de natuur voorkomt zeg maar. Met van die leuke tunnels waar je de vissen ziet zwemmen. Daarna hebben Birte en Siebille voor ons gekookt, onze Duiste room mates. En dat konden de dames erg goed! Vanavond afscheid genomen van Ebe en Emiel, zij zijn opweg naar Nieuw Zeeland. Zelf verlaat ik Sydney zaterdag (overmorgen) en vlieg ik naar Oackland in Nieuw Zeeland. Natuurlijk laat ik daar weer van mij horen!

Groeten, Marco

  • 09 November 2006 - 19:51

    Miranda:

    Al weer bijna 10 dagen in Sydney! Gaat best snel he..Alvast een goede reis naar Nieuw Zeeland! Geniet er van!! Groet Miranda & Richard.

  • 11 November 2006 - 17:43

    Annie En Piet Dongen:

    We zijn weer bijgelezen. Volgens ons heb je een prachtige tijd ! Wij genieten lekker met je avonturen mee.
    Houdoe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 20 Aug. 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 37037

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 01 Mei 2018

Van Tokyo tot ...

16 December 2011 - 02 December 2012

Latijns-Amerika en Afrika

05 April 2010 - 01 Juni 2010

USA

30 Oktober 2006 - 18 September 2007

Australië, Nieuw Zeeland, Thailand en Bali

Landen bezocht: