Yosemite en Los Angeles - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Yosemite en Los Angeles - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Yosemite en Los Angeles

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

15 Mei 2010 | Verenigde Staten, San Diego

Beunas dias! Gearriveerd in downtown San Diego! Si si, het tempo zit er lekker in! Een week San Francisco zat erop en het was tijd om weer verder te gaan. Ik moet zeggen, San Francisco was een van de leukste steden tot zover...

Voor de afwisseling twee dagen Yosemite National Park gedaan tussendoor, wat ook zeker een aanrader is. Flink wat afgelopen daar, watervallen gezien en zelfs een stuk door de verse sneeuw gebanjerd, voor de rest overwegend zonnig. De beertjes waren wat schuw of waren nog met hun winterslaap bezig... Enige medewerking had ik opzich op prijs gesteld, maar het bleef bij tamme eekhoorns en vreemde vogels. Voor de rest top!

In het hostel in 'San Fran' was het ook een gezellige boel. Wii nights, Mexican parties en free beers. Not to bad... Op zondag een potje voetbal gespeeld in het Golden Gate Park met wat gasten van het hostel. Europa tegen Zuid Amerika. Vervolgens anderhalve dag mank gelopen met een dikke enkel, maar 't was good fun, dus.. beetje afzien hoort erbij!

Donderdag nam ik de shuttlebus naar Los Angeles. Voor de deur van het hostel afgeleverd, en wat bleek.. 20 meter lopen naar de Walk of Fame op Hollywood Boulevard! De volgende dag via het hostel een wandeling door Beverly Hills en Bel Air gemaakt. Huisjes gespot van Tom Cruise, Aron Spelling, het paleis van Jay-Z, de Playboy Mansion van Hugh Hefner... En de voormalige crib van Michael Jackson, de plek waar hij vorig jaar overleed. Als een paparazzi flink wat materiaal geschoten...
Daarnaast ook nog even richting de beroemde Hollywood letters gelopen met een groepje van het hostel, dus het was me een actieve dag.

Vrijdag enigszins brak opgestaan, pannekoekjes gebakken en vervolgens de bus gepakt naar San Diego. Paar uurtjes rijden en stilstaan (Sja, Los Angeles) en toen was ik waar ik nu ben!

Nog twee weken te gaan, waarvan eerst nog wat dagen in San Diego. Het ziet er hier erg gezellig uit, en aangenaam warm niet te vergeten! Volgende week woensdag als het goed is naar de Tonight Show van Jay Leno, en nog wat stranden als Venice Beach en Santa Monica bezoeken vanuit Los Angeles. En dan is het tijd voor mijn allerlaatste bestemming! Ik hoef jullie natuurlijk niet te vertellen waar de beroemde humuhumunukunukuapua'a, oftwel de vis met een neus als een varken vandaan komt... Zie jullie over een week of twee!

• 16 Mei 2010 - 07:09

Sander:

Prachtige foto's Marco!

• 16 Mei 2010 - 11:12

Richard En Miranda:

Heey,

Je hebt weer veel gave dingen gedaan!! Jammer dat de beertjes het lieten afweten ;) Je foto's ook net bekeken, leuk!! ...Je enkel inmiddels wel weer okee?
    Nou geniet nog ff de laatste 2 wkn!

Groetjes Rich en Miran.

• 16 Mei 2010 - 15:55

Harry & Jenny:

Hoi Marco.
    Wat een leventje zeg.
    Geweldig wat je allemaal ziet en beleeft,geniet er nog eventjes
    lekker van want de tijd gaat snel.
    Groetjes Harry & Jenny

• 16 Mei 2010 - 22:26

Joyce:

ha die marco,

wat vliegt de tijd joh! Nog maar 2 weken. geniet ervan, en ik zal de foto's gaan bekijken.

Gr. joyce

• 17 Mei 2010 - 11:26

Edward:

Het gaat snel, hè? Veel plezier nog!

• 21 Mei 2010 - 20:39

Anke:

goed om te lezen dat jij je ook nog vermaakt,
    hier gaat het ook allemaal prima!

x anke

• 25 Mei 2010 - 20:43

Eva:

Klinkt allemaal super.
    Net als in de film:-)
    Veel plezier je laatste paar dagen!