Boston en Philadelphia - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Boston en Philadelphia - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Boston en Philadelphia

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

16 April 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zojuist alweer aangekomen in het zonnige Washington DC, waar het een graad of 29 is - altijd fijn, na een busreis van drie uurtjes vanuit Philadelphia. De laatste keer zat ik natuurlijk nog in New York, maar na nog een dagje luieren in Central Park (CP'en) en een bezoekje aan het Yankee Stadium in de Bronx, was het tijd om eens verder te gaan kijken.

Zondag dus met de bus naar Boston vertrokken. De "Chinatownbus" wel te verstaan, want die Chinezen kunnen stunten met prijzen. Kwam in een aardig hostel terecht een eindje uit het centrum, waar de tijd een beetje heeft stil gestaan... Hertegewei aan de muur, tapijtjes en muffe gordijntjes, dat gevoel. Aardige mensen ontmoet daar. Beetje rustig, maar verder prima.

Boston is echt een studentenstad met veel oude gebouwen en een Engelse uitstraling. Eerst maar eens de stad ontdekt, o.a. naar Beacan Hill geweest (een van de oudere wijken) en de Freedom Trail gelopen, daarna nog een middagje rondgestruind over Harvard University. Ook erg leuk. Tot slot nog het stadion van de Boston Red Sox van buiten en binnen bekeken. Helaas hadden de heren een uitwedstrijd. Al met al heb ik mij dus prima vermaakt in Boston!

Next stop was Philadelphia (Philly). Terug over New York, daar overgestapt op een andere bus en toen nog eens 2 uur. Het hostel had een prima locatie, alleen de20! persoonskamer was iets minder, maar ook weer minder erg dan het klinkt. Meteen met mijn neus in de gratis pasta gevallen daar (free pasta night), dan scoor je punten... Ook daar weer een aantal leuke mensen onmoet.

Aangezien ik één volledige dag had in Philly, was ik maar een keertje vroeg opgestaan. vervolgens de Liberty Hall bezocht (waar de Amerikaanse onafhankelijkheidsverklaring is ondertekend) en de "Liberty Bell" bekeken. Daarna de hele stad door, tot aan het Museum of Arts", jaja, met de welbekende trappen van de Rocky film! De beste man heeft zelfs een standbeeld naast het museum gekregen.  's Avonds als afsluiter nog een kroegentochtje gedaan en dat was het dan wat Philadelphia betreft!

Heb nu drie dagen Washington op de planning, vervolgens maar eens kijken hoe ik in Chicago kan komen...

Wanneer ik daar ben zal ik waarschijnlijk wel weer een keertje van me laten horen. En de bijbehorende foto's staan inmiddels weer op m'n Hyves!

Grtz from DC!

• 17 April 2010 - 18:17

Miranda En Richard:

Hey Marco,

We zijn weer helemaal bij gelezen, lekker weertje daar in Washington!!
    Succes met je trip verder he!

Groetjes Espel-City

• 18 April 2010 - 16:25

Ebe:

Druk, druk, druk... Reizen is niet altijd relaxen, zoals men vaak denkt ;)

• 19 April 2010 - 11:30

Edward:

Wat een programma...!
    Is het ook nog een beetje vakantie?

• 19 April 2010 - 11:36

Luuk:

Verhalen klinken weer goed Marco. Geniet er maar goed van en neem dat lekkere weer daar maar mee op 5 juni..

• 19 April 2010 - 17:13

Anke:

Hey marco,
    Fijn om te horen dat het goed met je gaat!
    Hier in Z-A is alles prima! Hard werken doordeweeks, veel leuke dingen doen in de weekenden. Het lijkt hier een beetje op Australie, (verblijf in de weekenden ook nogal eens in een crappy hostel) dus dan is het goed he!
    Veel plezier daar!
    x anke