Eilandhoppen en aftellen! - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Eilandhoppen en aftellen! - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Eilandhoppen en aftellen!

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

12 September 2007 | Thailand, Ao Nang

Dat een maandje Thailand zo voorbij is had ik van te voren wel gedacht, maar nu is het aftellen wel begonnen! Nog 5 dagen te gaan en ik sta weer met beide benen op de hollandse kleibodem. Dat is een heel raar gevoel!
De laatste weken stonden in het teken van het eilandhoppen, boottochtjes maken naar verlaten stranden en... de full moon party niet te vergeten! Wat een feestje! Honderden mensen op het strand, trance en housemuziek (altijd goed) en op elke hoek van het strand de goedkope bukkets in de aanbieding. Grappig om eens mee te maken. Zo'n emmertje met thaise wiskey komt trouwens wel aan, vooral als je nog een bootritje te gaan hebt van 45 minuten en de vissen niet persé hoeft te voeren. Na een hersteldagje in een luxe resort ben ik weer een ander deel van Ko Samui gaan ontdekken en van daaruit deed ik ook nog een boottocht naar het Ao Tong national park. De speedboot 'James Bond' bracht ons naar 42 kleine eilandjes waar we konden snorkelen, beetje kayakken en een lunch hadden op een prachtig stukje strand.

Na 2 nachten op Ko Pangan vond ik het wel weer tijd om de oostkust te verlaten en richting westen te gaan. Phuket was de eerstvolgende bestemming. Een dagje later kwam ook Luuk samen met Duitse Vanessa die kant op. Geen toeval natuurlijk, Luuk die ik nog ken van De Roadtrip naar Hopetoun. Dat was meteen weer gezellig! Toen ook gelijk maar een stranddagje gedaan want in tegenstelling tot de berichten scheen de zon weer uitbundig. We sliepen in het On On Hotel, waar op kamer 38 een scene van de film De Beach is opgenomen. Natuurlijk even een foto gemaakt van de deur...

De dag erop met z'n 3en naar Ko Phi Phi gevaren, waar we 3 dagen zouden blijven. Op de 2e dag gingen we weer de boot in (onze eigen longtailboot)richting Kho Phi Phi Ley, waar ik echt het mooiste stukje Thailand zag tot nu toe. Kleine baaitjes waar we konden snorkelen, en natuurlijk bezochten we 'The Beach', het strand van de film. Het eiland zelf was prachtig, maar helaas lag er ook een hoop rommel, flesjes en teenslippers verzameld. Inderdaad: een beetje jammer. Gelukkig was er nog genoeg mooi koraal over zodat het snorkelen echt wel de moeite waard was.

Via Krabbi zijn Luuk en ik verder gegaan naar Oa Nang, waar we nu wachten op onze bus en boot naar Ko Samui. Gisteren een vier eilanden toer gedaan, weer gesnorkeld en op het strand gelegen (het verhaal begint misschien wat eentonig te worden :-)) Ik kan wel zeggen, another day in paradise!
Inderdaad, mijn laatste dagen ga ik weer terug naar Samui, aangezien Luuk daar nog niet geweest is en ik nog wel een paar daagjes strand kan gebruiken om het af te leren!

Waarschijnlijk ben ik de helft nu weer vergeten te vertellen, maar dan zijn jullie weer een klein beetje op de hoogte van waar ik zo'n beetje uithang! Dinsdagochtend kwart voor 7 sta ik als het goed is op Schiphol, jullie zijn natuurlijk allemaal uitgenodigd om mij te verwelkomen! :-) Ik probeer de fotos nog ff te plaatsen en zeg vast tot volgende week!

  • 12 September 2007 - 07:24

    Michiel:

    Hoi Marco, balen dat het erop zit maar jij hebt wel een overgetelijk avontuur beleeft. Niemand pakt deze ervaringen van je af. Creatieve brandstof heb je meer dan voldoende getankt voor de toekomst.

    Groeten,

    Michiel

  • 12 September 2007 - 14:08

    Miranda:

    Tja idd aftellen nu he! Maar je vermaakt je nog prima zo te horen..! Maak er nog wat moois van de laatste 5 dagen :) En tot volgende week!!!!!!!
    Groetjes Miranda & Richard.

  • 12 September 2007 - 20:30

    Joyce:

    joh, al over 5 daagjes terug in het kouder kikkerlandje. Wat gaat het snel! Wel fijn dat je het nu nog super naar je zin hebt gehad in Thailand. geniet van je laatste daagjes en alvast een hele goede vlucht terug naar Hollandia.

    Groetjes Joyce

  • 15 September 2007 - 14:48

    Anne-Marie:

    Jeetje, het lijkt me echt raar om na zo'n lange tijd terug naar Nederland te gaan. Uit ervaring kan ik zeggen dat het echt nog wel even wennen zal zijn!

    En die foto's van Thailand zijn echt schitterend!

  • 15 September 2007 - 18:52

    Harry & Jenny:

    Hallo Marco

    Nog een paar dagen en dan ben je als grote avontuurier (want dat ben je toch wel)weer op Nederlandse bodem.wij vonden het fijn dat wij op deze manier mee mochten op je trektocht.We wensen je een hele goede reis en een welkom thuis.

    groetjes en tot ziens

    Harry & Jenny

  • 16 September 2007 - 09:07

    Ebe:

    Het voordeel van het vergeten te vertellen van andere belevenissen is dat we dat niet hoeven te lezen :) Zo houdt men het kort en heeft men meer kans dat het gelezen wordt. Ik ben weer op de hoogte en kom je met 3 weken achterna knul! Met Annemarie trouwens! Je bent voor nu dan ook mijn inspiratie en informatie bron voor Thailand!

    Dikke Tut Ebe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 20 Aug. 2006
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 37030

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 01 Mei 2018

Van Tokyo tot ...

16 December 2011 - 02 December 2012

Latijns-Amerika en Afrika

05 April 2010 - 01 Juni 2010

USA

30 Oktober 2006 - 18 September 2007

Australië, Nieuw Zeeland, Thailand en Bali

Landen bezocht: