Thailand! (zijn we er al...?) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Thailand! (zijn we er al...?) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Thailand! (zijn we er al...?)

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

18 Augustus 2007 | Thailand, Bangkok

Mijn eerste dagen in Thailand zitten er alweer op, en Bangkok bevalt tot nu toe erg goed! Dat beloofd wat hoop ik voor de rest van Thailand, want van iedereen hoor ik dat je hier niet te lang moet rondhangen. Het is hier trouwens lekker warm, 30 graden ofzo. Beetje aan de benauwde kant, maar het zuiden schijnt wat dat betreft beter te zijn.

De laatste dagen in Australië zijn voorbij gevlogen. Twee dagen nadat ik was aangekomen, lag ik al aan het strand van Bondi! Een graad of 25, strakblauwe lucht... Waren winters in Nederland maar zo goed! Ik moet wel eerlijk zeggen, een paar dagen later waaide je zowat de straten af en was het weer erg coool. Liep ik daar een beetje te vernikkelen in m'n t-shirtje, meteen maar een dikke Australie trui gekocht (die ik hier in Thailand weer fijn onderin de tas heb gestopt ;-))
Voor ik vertrok uit Sydney, deed ik natuurlijk nog heel wat 'afscheidsrondjes' in de pubs, en de laatste avond dronk ik samen met Roland (die ik ook weer in Sydney tegenkwam, waar niet?) mijn laatste Tooheys op het dat van het hostel. Toen zat het erop! Heel vreemd...

's Ochtends vroeg nam ik heel vroeg de shuttlebus naar het vliegveld (half 5 opgestaan) en toen ik dacht dat we vertrokken (we zaten al in het vliegtuig) moesten we er weer uit wegens een 'technisch probleem'! Een onderdeeltje dat vervangen moest worden en uit Melbourne moest komen. Vier uur later vertrokken we uiteindelijk alsnog. De hele vlucht naar HongKong duurde uiteindelijk 11 uur en we moesten ook nog een pitstop maken op Manila, omdat de piloot het gaspedaal iets te ver had ingedrukt en we niet genoeg brandstof hadden. Mijn vlucht naar Bangkok werd dus ook verlaat, maar die verliep verder gelukkig zoals gepland. Twaalf uur 's nachts stond ik op Thaise bodem!

Gisteren meteen maar een actief dagje gedaan! Als eerste ben ik naar het Grand Palace gelopen, het voormalige onderkomen van de koning, waar ik een toer deed langs alle tempels en het paleis. Erg mooi en een hoop bling bling, die Thais kunnen wel bouwen! Nadat ik dit alles gezien had liep ik verder naar de tempel Wat Pho, weer een prachtig complex, helaas stonden er wel veel gebouwen midden in de steigers. Ze hebben daar trouwens een enorme collectie buddha's, waarvan de grootste 45 meter lang en 15 meter hoog. Indrukwekkend! Na alle activiteit van die dag en natuurlijk nog de stress in het lichaam van de lange reis meteen maar van een Thaise massage genoten. Kan ik iedereen aanraden!

Vandaag nog een dagje Bangkok en morgen met de bus naar Lopburi, een ritje van 3 uur, waar ik prachtige ruïnes hoop te zien en waarschijnlijk heel veel apen... En daarna ben ik weer opweg naar Chiang Mai. Tot de volgende keer!

  • 18 Augustus 2007 - 08:09

    Joyce:

    zo hee, je bent nu echt weg uit Australie. Vreemd he! Ik had ook zulke rare fratsen toen ik weg ging uit OZ. Misschien een teken? Heel veel plezier in Thailand. Hoe lang denk je te willen blijven? Geniet ervan en ben benieuwd naar je verhalen en foto's. (deze foto's zijn trouwens erg gaaf)

    Groetjes Joyce

  • 18 Augustus 2007 - 08:28

    Sander:

    Hey ouwe reiziger,

    Vergeet de Buckets en full moon party op kho Phangan niet!

    Groet,
    Sander





  • 18 Augustus 2007 - 08:38

    Roland:

    Hey Pieter,
    Goed dat het daar zo bevalt.. je bent precies optijd weggegaan uit Sydney.. Ik ben ziek geworden en heb sinds donderdag alleen maar op bed gelegen met griep en t weer is helemaal bagger.. Begint steeds meer op een NL zomer te lijken ;-)
    Ik hoop maandag weer te werken en dan komt Luuk volgende week weer! Dus kan ff een week rustig aan doen en dan mag ik weer de volgende afscheidstour gaan doen... he wat vervelend!!!!

    Have fun and enjoy the litte people..

  • 18 Augustus 2007 - 09:21

    Miranda & Richard:

    Heey Marco,
    Ziet er goed uit allemaal daar in Thailand! Gave foto's!! En een thaise massage..lekker hoor:) Have fun, en tot horens!
    Groetjes Miranda en Richard.

  • 19 Augustus 2007 - 09:41

    Ebe:

    Ik heb, zoals jullie nu allemaal wel weten, Marco (schuilnaam Nico) naar Thailand gestuurd om voor mij op onderzoek te gaan naar de verdwenen boeda. Ik zal hem volgen over een paar weken. Hopelijk lossen we dan samen het misterie op. Er schijnt ook een andere duistere site te bestaan waar informatie op uitlekt:

    www.halfaroundtheworld.nl

    Succes NICO!

  • 23 Augustus 2007 - 04:44

    Ebe:

    Ga je ook naar een fullmoon party knul?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 20 Aug. 2006
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 37019

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 01 Mei 2018

Van Tokyo tot ...

16 December 2011 - 02 December 2012

Latijns-Amerika en Afrika

05 April 2010 - 01 Juni 2010

USA

30 Oktober 2006 - 18 September 2007

Australië, Nieuw Zeeland, Thailand en Bali

Landen bezocht: