Fraser Island en Noosa - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Fraser Island en Noosa - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Fraser Island en Noosa

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

30 Juli 2007 | Australië, Brisbane

Hey allemaal! Aangekomen in Brisbane gisteren, na een korte busrit vanuit Noosa. Weet nog niet hoelang ik hier blijf, waarschijnlijk wel een dag of 5.

Donderdag kwam ik terug van Fraser Island, wat een geweldige trip was! We waren met een groepje van 6, wat ideaal was in onze Toyota Landcruiser. Mijn groep bestond uit 4 Engelsen (3 meiden, 1 jongen) en een Frans meisje. Hardstikke gezellig! Wel een ervaring om te rijden over het strand. Soms rij je met gemak 80 km p/u, even later ben je met 20 p/u aan het ploegen door het mulle zand. Ken je die old-timers nog uit het pretpark? je denkt dat je zelf stuurt, maar ondertussen gaat die auto lekker z'n eigen gang. Zo'n ervaring had ik dus ook contstant. Ik stuur naar rechts... Hoppa! Auto rijdt naar links, bijna de zee in. Maar wel super om een beetje rond te karren op het grootste zandeiland ter wereld!

Onze toerorganisatie had geregeld dat we 2 nachten konden kamperen op Aboriginal land. Dit is hun eigen prive grond, dus van regels van de overheid trekken ze zich lekker niks aan. Hadden wij mooi een kampvuur, wat op de rest van Fraser verboden is. De eerste avond deden de Aboriginals ook nog een traditionele dansshow voor ons! Rond het kamp liepen ook nog een paar dingo's rond. Er wordt veel gewaarschuwd voor deze beestjes, maar schijnbaar zijn ze niet echt gevaarlijk als je geen gekke dingen doet.

De derde dag kwamen we voor het eerst écht vast te staan in het zand, net op het moment dat we terug opweg waren naar de boot, met niet meer zoveel tijd. Dat werd graven met de handjes (natuurlijk hadden ze geen schep meegegeven...) Daarna hadden we nog een hele weg te gaan door het bos, dus dat werd een soort race tegen de klok. En aangezien de ferry maar 1 keer gaat, wil je die niet missen! Uiteindelijk hadden we 15 minuten over, niks aan de hand!

We hadden zoveel eten ingeslagen (waar je mij NOOIT over zult horen klagen) dat we die avond in het hostel nog een barbeque deden en de de andere ochtend een ontbijtje. Toen afscheid genomen en naar Noosa vertrokken.

Noosa, net boven Brisbane, laat ik dat eens omschrijven: een dorp met een mooi surfstrand, best wel kak en veeeel gepensioneerden. Olé! Op naar Brisbane dacht ik meteen! Nou jah, niet zo negatief... Er lag een prachtig national park om de hoek en het hostel was ook prima.
Zaterdag ben ik nog naar de Australian Zoo geweest. Inderdaad, de dierentuin van Steve - Crikey! - Irwin! Natuurlijk ook een paar shows gezien met de nodige crokodillenactie. Genoeg entertainment, maar ik had het park ietsje groter verwacht.

Ik denk dat ik tot het eind van de week in Brisbane blijf, en dan ben ik opweg richting Sydney. Wie weet stop ik onderweg in Surfers, Byron Bay en Coffs, moet ik allemaal nog even zien!

Super dat jullie nog steeds mijn verhalen lezen en reageren by the way. Blijf dat vooral doen! Heb ik ook weer wat te doen ;-) Tot de volgende keer maar weer, different place, different time!

  • 30 Juli 2007 - 07:45

    Miranda:

    Hey Marco,
    Weer mooie verhalen! Je vermaakt je nog prima zo te lezen ;)
    Leuke foto's :)
    Groetjes uit het (natte) Espel.

  • 30 Juli 2007 - 12:20

    Dennis :

    Hee Marco,

    Ouwe galbak, haha. Wat een verhalen weer. Lekker dat je nog aan het reizen bent. Ik ben inmiddels al 4 maanden aan het werk! Gaat echt snel. Geniet er nog lekker van.
    Dennis

  • 30 Juli 2007 - 18:12

    Joyce:

    hee dude, blijf jij maar lekker reizen. Ben er jaloers op. De foto's zien er gaaf uit! Brengt goede herinneringen terug.

    X joyce

  • 31 Juli 2007 - 11:50

    Anke:

    Hey marcus!

    Ik ga je niet meer zien in Azie, maar wel in NL! Ik vlieg nl as vrijdag naar huis! Ik was er klaar mee! Jij super veel plezier nog! Geniet er nog van! Ik spreek je weer in Nederland!

    Liefs anke

  • 05 Augustus 2007 - 11:08

    Ebe:

    Hele herkenbare foto's ook gewoon zeg! Jeetje.. ennuh.. ben je nog wel een beetje serieus? En hoe zit dat met dat bier teken jong? :s

  • 09 Augustus 2007 - 20:41

    Ida Deijkers:

    Hallo Marco,

    Ik zie dat je nog steeds vreselijk geniet van je hele lange vakantie-reis.
    Veel succes verder en ooit.. gezond weer terug.
    groetjes Ida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 20 Aug. 2006
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 37018

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 01 Mei 2018

Van Tokyo tot ...

16 December 2011 - 02 December 2012

Latijns-Amerika en Afrika

05 April 2010 - 01 Juni 2010

USA

30 Oktober 2006 - 18 September 2007

Australië, Nieuw Zeeland, Thailand en Bali

Landen bezocht: