1770: Ready for take-off! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu 1770: Ready for take-off! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

1770: Ready for take-off!

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

22 Juli 2007 | Australië, Hervey Bay

This is your captain speaking! Haha, zoiets dan... Want voor ik het wist zat ik achter het stuur van een Cessna, rondjes te vliegen boven het strand. En dat in 1770, Town of 1770, of eigenlijk Agnes Waters. Begrijpen jullie het nog?

Donderdag was mijn laatste dag in Airlie Beach. Gelukkig, want daar was behalve drinken tot diep in de nacht echt niks te doen! De hele dag op mijn bus moeten wachten, tsja wat doe je dan? Dus zat ik met Henry en Erik, een Ier en een Duitser maar een beetje de hele middag en avond bij de lagune, later met een biertje en een barbeque, als een stelletje daklozen! ;-)

Vervolgens 's nachts in zo'n 10 uur (en met een half uurtje slaap) naar 1770/Agnes Waters gereden. 1770 slaat trouwens op het jaar waarin Captain Cook Australië ondekt heeft. Een klein dorpje aan de oostkust wat heel erg laid-back bleek te zijn. Weinig backpackers in ieder geval, wat wel even een verademing was na Airlie! Het hostel was ook prima, met 5 dollar maaltijden en iedere avond een kampvuur (want het is hier 's nachts zonder overdrijven berekoud...)

Die andere ochtend had ik 8 uur een rondvlucht geboekt van anderhalf uur over het national park en de kust. Toen we net een tijdje in de lucht zaten, zegt onze piloot tegen mij: 'Ok, pak het stuur maar.' Wat?? Aan mijn kant zat dus ook een stuur, en voor ik het wist had ik mijn eerste vliegles! ('Maak maar een bocht naar rechts'...) Daarna vroeg hij of we ook nog wat stuntwerk wilden, waarop ik mij erg stil hield, maar de 2 jongens acherin enthousiast reageerden. Waarop we 3 keer een 'astronaut' deden (oftewel als een baksteen naar beneden). Niet grappig!

Halverwege landden we midden op een verlaten strand (Aircraft Beach), waar we even een half uurtje konden relaxen voor we weer aan de rit terug begonnen. Eenmaal weer in de lucht deed onze piloot zonder iets te zeggen nog eens een vrije val, waarop mijn hart even een tel oversloeg... We vlogen terug weer over het national park en het uitzicht was echt adembenemend! Toen we uit het vliegtuig waren schoot de adrenaline nog door mijn lichaam, wat een super trip!

Ben nu in Hervey Bay en dinsdag doe ik een driedaagse trip naar Fraser Island, in een 4W drive, wat hopelijk ook erg gaaf wordt. En dan begint de tijd al best op te schieten. Over drie en een halve week vlieg ik (zoals nu de planning is) vanuit Sydney naar Thailand. Mijn planning is om daar nog 4 weken te blijven, maar plannen kunnen natuurlijk wijzigen... Voorlopig nog even de groeten uit Ozzieland!

  • 22 Juli 2007 - 08:17

    Miranda En Richard:

    Heeej!!
    Wauw zeg wat gaaf met dat vliegtuigje!!
    Die 'astronaut'lijkt me idd wel heftig,haha!
    Veel plezier alvast met je trip naar Fraser Island.
    Groetjes uit Espel:)

  • 22 Juli 2007 - 08:22

    Joyce:

    Hee, super gaaf man dat vliegen. Geniet straks ook erg veel van Fraser Island. Hopelijk bevries je niet in je tentje daar.

    Groetjes Joyce

  • 25 Juli 2007 - 06:39

    Anke:

    hey Marcus!
    Vet he vliegen! Ik heb in NZ een keertje met Tom en Joost gevlogen (en ik mocht sturen!).
    Misschien kunnen we nog ergens meeten! Ik ben nu in China (!) en ga vanaf hier naar het zuiden, richting Vietnam en dan Cambodja. Ik maak het jaar vol, dus vlieg half sept vanuit bangkok. Moeten we nog maar een keertje mailen als je weet wat jouw plannen zijn.

    Veel plezier op fraser! (echt heerlijk om na die drie dagen zand te kunnen douchen!)

    Lieks anke

  • 06 Augustus 2007 - 08:30

    Michiel:

    Het houdt niet op! Geniet ervan straks lekker scheuren in 4Wdrive, hit the peddal to the metal!
    Groeten,
    Michiel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 20 Aug. 2006
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 37027

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 01 Mei 2018

Van Tokyo tot ...

16 December 2011 - 02 December 2012

Latijns-Amerika en Afrika

05 April 2010 - 01 Juni 2010

USA

30 Oktober 2006 - 18 September 2007

Australië, Nieuw Zeeland, Thailand en Bali

Landen bezocht: