Great Ocean Road en Grampians - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Great Ocean Road en Grampians - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road en Grampians

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

03 Februari 2007 | Australië, Adelaide

Het is nog niet zolang geleden dat ik wat geschreven heb, maar inmiddels ben ik al weer aangekomen in Adelaide (zo'n 4 uurtjes geleden). De afgelopen 3 dagen heb ik een tour gedaan via de beroemde Great Ocean Road en daar wil ik graag even over vertellen...
Ik zit trouwens in de State Library met air conditioning en imacs (voelt goed om eindelijk weer eens achter een mac te zitten!) buiten is het al weer een graad of 30 (wordt waarschijnlijk zo'n 38 vandaag) en binnen is het lekker koel.
Afgelopen woensdag verliet ik Melbourne in alle vroegte. Niet omdat ik het daar zo zat was maar je bent nu eenmaal aan het reizen en er is nog zoveel moois te ontdekken. Tegen 8 uur 's ochtends vertrok ons busje, 15 man, richting de zuidkust. Eerst gingen we naar Bells Beach, een van de beroemdste surfstranden van Australie (en bekend van de film Point Break? Ik kende 'm niet). Vervolgens begon de Great Ocean Road en bleven we de kustlijn volgen richting de 12 Apostels, waarbij het ene strand of uitzichtpunt nog mooier was dan het andere. De 12 Apostels zijn 8 rotsen vlak voor de kust, wereldberoemd en misschien wel de meest gefotografeerde stenen die er zijn. En niet zonder reden, wat een prachtig uitzicht! Waarom de naam 12 apostels zul je misschien denken.. Nou, ooit waren het er echt 12, maar omdat deze rotsen van limestone zijn, een zachte steensoort en langszaam verder uitslijten (zo'n 2 cm per jaar) stort er wel eens eentje in.
De tweede dag begonnen we weer bij de 12 Apostels en ben ik er met een helikopter overheen gevlogen... wow! Dit was echt super en het weer was perfect: zon en een strak blauwe lucht. Helaas duurde dit ritje veel te kort, ik hoop dat de fotos een beetje gelukt zijn, maar wat een geweldige ervaring!
Vervolgens gingen we richting de Grampians, een natuurpark met weer prachtige uitzichten, bergen en gigantische bossen. Dat was ook de plek waar we deze nacht bleven slapen, midden in het bos in een soort blokhut. 's Avonds een bescheiden barbeque en 's ochtends weer vroeg op voor nog meer natuurschoon. Hoogtepunt van deze dag was een waterval met een koel meertje waar we hebben gezwommen. Zwemmen was officieel verboden maar op een plek als deze moet je de regels soms aan je laars lappen... Echt geweldig, hier zou ik wel een dag kunnen doorbrengen. Maar we hadden nu eenmaal een strak programma, dus daar gingen we weer. Het middagpogramma vond ik zelf wat tegenvallen, we bezochten een goudmijn en een wijnproeferij in de Barossa Valley.
Uiteindelijk kwamen we in Balarat, waar de groep geplitst werd: de ene helft ging terug naar Melbourne en de andere met de nachtbus naar Adelaide.
Onderweg hebben we ook heel wat wildlife gezien: koala's, struisvogels, walibis en kangeroes. Vooral die kangeroes blijven toch grappige beesten.
En nu zit ik dus in Adelaide, een beetje slaperig, nog geen idee hoelang ik hier blijf, of ik werk ga zoeken.. Vanmorgen om 6 uur kwam ik aan met de bus, eerst een hostel gezocht voor de eerste 2 dagen en nu is het tijd om nieuwe plannen te maken. Meer over Adelaide horen jullie de volgende keer! Tot dan maar weer....

  • 03 Februari 2007 - 09:09

    Miranda:

    Mooi joh, de foto's! En wat super die helikoptervlucht:)
    Lekker warm trouwens weer daar bij jou!!
    Veel plezier verder in Adelaide!
    Greetz Miranda en Richard.

  • 03 Februari 2007 - 09:35

    Marjolein:

    WAUW PRACHTIG!
    misschien een tip voormichiel als bedrijfsuitstapje! NOG VEEL PLEzier en die foto's zijn super om te zien

  • 03 Februari 2007 - 14:46

    Anne-Marie:

    Het was alweer een tijdje geleden dat ik je verhalen gelezen heb. Maar wat gaaf zeg allemaal en die helicoptervlucht al helemaal.

    Greetz from Zambia

  • 04 Februari 2007 - 05:10

    Anke:

    Ik wil nog even terugkomen op je vorige berichtje...voel me zwaar beledigd! Natuurlijk had pascal wél knappe heterovriendinnen mee!Hahaha!
    Veel plezier in Adelaide en good luck with a job!

  • 04 Februari 2007 - 12:15

    Michiel:

    Het is maar goed dat ik niet elke dag/week naar je site kan kijken... wat een belevenis echt mooi

    We hebben al een reisleid(st)er te pakken zie ik.

    Groeten,

    Michiel

  • 10 Februari 2007 - 11:40

    Joyce:

    Hee, echt gave foto's. Vooral die helikoptervlucht! Adelaide is toch wel leuk, of niet? Vooral Annie en Annie's place. Jammer dat je morgen al weggaat, maar weet zeker dat je het super zult hebben op Kangarooisland. We zien elkaar snel weer (over een maandje) in Perth. Jammer dat we niet samen zullen rijden.

    X joyce

  • 18 Februari 2007 - 12:45

    Annie En Piet Dongen:

    Het heeft even geduurd, maar we zijn weer even met je meegevlogen en wij genieten ook van je verslagen.Zeer benieuwd of je al een baantje hebt gevonden.
    Groetjes vanuit het Carnavaleske zuiden van het niet zo warme kikkerlandje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 20 Aug. 2006
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 37049

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 01 Mei 2018

Van Tokyo tot ...

16 December 2011 - 02 December 2012

Latijns-Amerika en Afrika

05 April 2010 - 01 Juni 2010

USA

30 Oktober 2006 - 18 September 2007

Australië, Nieuw Zeeland, Thailand en Bali

Landen bezocht: