Back in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Back in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Back in Sydney

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

24 December 2006 | Australië, Sydney

Woensdag ben ik weer aangekomen in Sydney, dus even een nieuw verhaaltje voor bij de kerstboom. Christchurch was mijn laatste stop in Nieuw Zeeland, en op de laatste dag kwam ik Liz weer tegen in het hostel. Eerder hadden we op het noord eiland al meer dan een week samen gereisd en verschillende keren (soms met meerdere mensen) eten gekookt. Ik kan wel zeggen dat ik sindsdien niet meer zo goed heb gegeten... (wees gerust, mac donalds heeft er nog steeds geen vaste klant bij) Maar aangezien we deze avond allebei geen zin hadden om te koken zijn we uit eten geweest in een Japans/Koreaans restaurant. (genoten van mijn zalm) Nadat we afscheid hadden genomen ging ik richting vliegveld, half 11 's avonds. Mijn vlucht ging pas kwart voor 7 de andere ochtend, maar het leek me prima te doen om een nachtje op het vliegveld te 'kamperen'. (daar ben ik wel een beetje van teruggekomen ja...) Maar ook als ik langer in het hostel was gebleven was het een kort nachtje geworden. Anyway... Na 3 uurtjes vliegen zonder gratis maaltijd (kleine tegenvaller) aangekomen in het zonnige Sydney. Sorry? zei ik zonnig..?? het was grijs en het regende dus. En toch voelde het goed om weer terug te zijn, het Opera House te zien en de Harbour Bridge. Ik wist dat Lisette ook in Sydney was dus zocht ik haar meteen even op in het Harbour City hostel. Zijn we 's avonds gezellig uit eten gegaan. Eerst had ik nog het plan om Sydney tijdens de kerst te verlaten en iets noordelijker te gaan kijken, maar er is hier zoveel te doen tijdens de feestdagen dat ik mij prima vermaak. En bovendien hadden ze nog kamers in het Harbour City, dus dat kwam ook goed uit. Mijn tweede dag in Sydney scheen de zon, en ben ik voor het eerst naar Bondi Beach geweest. Natuurlijk ook nog even mijn rug verbrand... Maar dat mag de pret niet drukken. Helaas is het de laatste 2 dagen weer bewolkt.
's Avonds hadden we kerstfeest op het dak van het hostel en moest iedereen een cadeautje kopen van 5 dollar. Dat werd allemaal erg leuk, en na een paar gratis wijntjes stond iedereen te swingen tot diep in de nacht.
In ieder geval blijf ik nog tot na oud en nieuw in Sydney, ik ben ook een beetje aan het rondkijken voor werk (en heb al gesolliciteerd voor een baantje als vormgever...) dus wie weet!
Het kerstgevoel begint ook langzaam te komen (mag ook wel, morgen is het zover) Maar het blijft toch een vreemde situatie, in je korte broek en bij 25 graden. Wat betreft de plannen voor kerst: Vanavond misschien nog naar de nachtmis en morgen kerstfeest op Bondi Beach.
Nou, ik kan me voorstellen dat jullie een beetje jaloers zijn geworden na dit verhaal... ;) dus ik zal er nu eerst weer mee stoppen. Tot slot wens ik jullie allemaal hele fijne feestdagen en een mooi eindejaarsfeest. Cheers en tot in 2007!!

  • 24 December 2006 - 09:04

    Miranda:

    Heey! Nogmaals van onze kant ook hele fijne kerstdagen en een goed 2007! Ja idd heel appart kerst vieren en dan 25 graden..! Lekker hoor :) Geniet er van!!
    Groetjes Miranda en Richard.

  • 24 December 2006 - 17:17

    Annie En Piet Dongen:

    Hoi Marco,
    We hebben weer bijgelezen
    (tikkeltje jaloezie is er wel)en we wensen jou ook fijne en zonnige feestdagen. Succes met het zoeken naar een baan.

  • 28 December 2006 - 07:19

    Daphne:

    Hee Marco tof dat je ook in Sydney bent. Blijf je hier tot oud en nieuw? Misschien kunnen we nog eens een biertje ofzo gaan drinken. :) Daphne

  • 31 December 2006 - 17:56

    Annie En Piet Dongen:

    Hoi Marco
    Hier is het nog 2006, maar op de tv hebben we het vuurwerk van Sidney gezien. We wensen jou een goed 2007 en dat je het jaar van je leven mag gaan meemaken.

  • 02 Januari 2007 - 00:02

    Joyce:

    hee marco,heerlijk om kerst te vieren in het heerlijke zonnetje.Goed insmeren he! Ik kan er niet elke keer zijn om(niet)originele teksten met zonnebrandcreme te schrijven :)
    Oud en nieuw was super gezellig!!! Gelukkig is het droog gebleven en erg sportief dat je mee hebt gedaan aan de nieuwjaarsduik.
    Groetjes X Joyce

  • 02 Januari 2007 - 10:29

    Maartje:

    Hallo Marco
    Een heeeeeel gelukkig 2007! Ik hoop dat je dit jaar nog veel zal beleven in Australie, Nieuw Zeeland en alle andere landen die je nog gaat bezoeken. Ik blijf zeker al je berichten lezen op je site. Erg leuk!
    Groetjes Maartje

  • 02 Januari 2007 - 11:41

    Yvonne Wery:

    Hi Marco, ik zie dat je het kikkerlandje hebt verlaten voor het leven Down Under, super!! Ben er even stil van... zo te lezen een geweldige reis die je aan het maken bent. Succes!!! Groetjes Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 20 Aug. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 37013

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 01 Mei 2018

Van Tokyo tot ...

16 December 2011 - 02 December 2012

Latijns-Amerika en Afrika

05 April 2010 - 01 Juni 2010

USA

30 Oktober 2006 - 18 September 2007

Australië, Nieuw Zeeland, Thailand en Bali

Landen bezocht: