Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Queenstown

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

15 December 2006 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Nog steeds in Queenstown zullen jullie misschien denken... Nee alweer! De plannen zijn de laatste dagen iets gewijzigd, ik heb een leuk rondje gemaakt naar het zuiden en naar Stewart Island. Nou is het totaal niet vervelend om een tweede keer naar Queenstown te komen (mensen die er geweest zijn zullen het begrijpen...)
Vorige week woensdag dus van Franz Josef naar Queenstown gegaan, een erg lange bustocht met fantastische uitzichten. Je kunt hier trouwens alle mogelijke activiteiten doen, van bungee jump tot skydive. Zelf heb ik nog niet de behoefte gehad om aan een elastiekje de brug af te springen, maar het is erg leuk om andere mensen naar de afgrond te zien duiken. Vrijdags ging ik raften, op de Shotover River. Bij het raften zit je met 7 of 8 man in een rubberboot en ga je peddelend een rivier af met zo af en toe wat stroomversnellingen. We kregen eerst een uitgebreide instructie, wat te doen als de boot omslaat, wat als iemand overboord valt, hoe je moest peddelen, alle commando's... Ja, het raften is een serieuze aangelegenheid ;) En toen was het eindelijk tijd voor actie. De stroomversnellingen waren erg gaaf, dat hadden er wel veel meer mogen zijn. En op het eind gingen we nog door een tunnel van 170 meter, wat opzich wel leuk was, al was het niet zo actief (het enige wat ik moest doen was mijn peddel binnen houden... wat me heel goed afging!) Het was wel zo leuk dat ik het zeker nog eens ergens anders ga proberen.
Zaterdag heb ik vanuit Queenstown een dagtocht gedaan naar Milford Sound, via Te Anau. Op de heenweg deden we er 5 uur over, terug 4. Maar het uitzicht in de bus was al de moeite waard. In Milford Sound deden we een boottocht van 2 uurtjes door het fjord, wat veel te kort was. Onderweg dolfijnen gezien! Een paar zeehondjes op een rots, en de boot ging onder een waterval door. De fjorden schijnen qua natuur zo'n beetje het beste te zijn wat NZ te bieden heeft, nou kan ik me dat wel voorstellen! We hadden ook erg geluk met het weer (wat de laatste weken toch al meezit!)
Zondag Queenstown verlaten en met de bus naar Dunedin vertrokken. Dunedin is de 2e stad van het zuider eiland en een echte studentenstad. De stad is op een heuvel gebouwd en heeft de stijlste straten die je kan verzinnen, dus was ik blij dat mijn hostel in het centrum stond.
Wat erg grappig is, je komt tijdens het reizen steeds weer bekende mensen tegen die je eerder ergens hebt ontmoet. Zo ook in Dunedin, waar ik de andere ochtend Dennis en Renzo tegenkwam in het hostel. Hen was ik een maand eerder al tegengekomen in Auckland. Zij hadden juist een auto gehuurd en vroegen of ik zin had om mee te gaan naar het zuiden en naar Stewart Island. Nou, dat leek me wel een leuk onderbreking en bovendien kwam dat qua tijd ook wel uit. Dus zijn we dinsdag via de oostkust naar Invergargil gereden, en van daaruit naar de ferry in Bluff. Aangekomen bij de ferry die ons naar Stewart Island zou brengen was het weer behoorlijk omgeslagen (wind, regen) en zaten we serieus even te twijfelen over hoe zinvol het was om de overtocht te maken. Maar aan de horizon klaarde het weer op en toen zijn we maar gegaan, met het idee om 2 nachten op dit eilandje te blijven. 's Avonds 7 uur kwamen we aan. Nou hadden we nog ergens gelezen dat het raadzaam is om enkele dagen van te voren een hostel te boeken, aangezien er niet zoveel plekken zijn waar je kunt overnachten. Niet gedaan... dus wij opzoek in het kleine dorpje Oban. Wat bleek uiteindelijk, het enige hostel zat helemaal vol! Gelukkig was er nog een oplossing: We moesten maar naar het hotel in de haven, want daar zouden ze wel een goedkope kamer hebben. En ja hoor, wij kregen netjes 2 kamers, ik een 1 persoons, Dennis en Renzo een 2 persoons en dat voor 25 dollar, 2 dollar meer dan het hostel! (Later hoorde ik dat mijn kamer normaal 60 dollar kost...) Goed geregeld! En daar zaten we dus om 8 uur 's avonds, genietend van ons bier, in ons luxe hotel met uizicht op zee. Het leven kan zo goed zijn!
We hebben die 2 dagen heel wat gewandeld, en 's avonds aten we in de hotelbar waar de lokale bevolking een biertje (paar biertjes) kwam drinken vanuit hun werk. Mensen waren aan het zingen en gitaar spelen, en het werd zomaar weer erg laat...
Gisteren zijn we teruggereden naar Queenstown omdat Dennis en Renzo vandaag hun auto moesten terugbrengen. Morgen pak ik waarschijnlijk weer de bus naar Dunedin of Lake Tekapo en dan naar Christchurch. En natuurlijk kwam ik hier gisteren weer bekenden tegen: Joyce, Joost, Tom en Anke, de eerste 3 ken ik van de introductie in Sydney en ik was ze ook een maand geleden in Auckland al tegengekomen. Vanavond mijn laatste avond in QT dus ook dan zullen we waarschijnlijk weer ergens afspreken...
Oh ja, bijna vergeten, in Dunedin heb ik nog een wildlife tour gedaan en heb ik zeeleeuwen, zeehonden, pinguins en albatrossen gezien! Met een verrekijker in de aanslag een paar uurtjes rondgelopen door de duinen en over het strand, erg leuk.
Nou, dat was weer een heel verhaal, hopelijk was het een beetje boeiend en zijn jullie niet in slaap gevallen... Ik geniet nog even van mijn laatste dagen in Nieuw Zeeland, en laat binnenkort weer van mij horen!

  • 16 December 2006 - 09:38

    Miranda:

    Heey Marco, ben zeker niet in slaap gevallen ;) Je vermaakt je nog prima zo te horen, ook leuk dat je telkens weer andere mensen tegen komt! Veel plezier nog je laatste dagen in Nieuw Zeeland! Groetjes Miranda & Richard :)

  • 19 December 2006 - 04:19

    Ebe:

    Nee, que

  • 19 December 2006 - 04:19

    Ebe:

    nee idd, queenstown is zeer OK!

  • 23 December 2006 - 15:57

    Fam. Veldstra:

    Hallo Marco,
    Wij genieten van je mooie berichten en we wensen je nu hele fijne kerstdagen en een voorspoedig nieuwjaar.

    Groetjes Oom Harry en Tante Jenny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 20 Aug. 2006
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 37047

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 01 Mei 2018

Van Tokyo tot ...

16 December 2011 - 02 December 2012

Latijns-Amerika en Afrika

05 April 2010 - 01 Juni 2010

USA

30 Oktober 2006 - 18 September 2007

Australië, Nieuw Zeeland, Thailand en Bali

Landen bezocht: