Franz Josef Gletscher - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Franz Josef Gletscher - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Franz Josef Gletscher

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

07 December 2006 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Ja, jullie zien het goed, Queenstown alweer! Heb zelf ook af en toe het gevoel dat het best snel gaat, maar hier ben ik zeker van plan wat langer te blijven...
Dinsdag was ik dus in Franz Josef, en deed ik de glacier hike. En ik kan nu echt zeggen dat het een aanrader is! We begonnen 's ochtends kwart over 9, 10 minuten met de bus en toen nog zo'n drie kwartier lopen naar de voet van de gletscher. Met 10 man onder begeleiding van een gids begonnen we aan het steile eerste stuk. En hoe hoger we kwamen des te mooier het ijs en het uitzicht. Vaak moesten we even wachten omdat één of meerdere gidsen een pad moesten uithakken, dus was er genoeg tijd om foto's te maken en om je heen te kijken. In totaal liepen we zo'n 3 kilometer de berg op, op zo'n 800 meter boven zeeniveau (als ik het juist heb). De top van de gletcher (waar wij dus niet geweest zijn) heeft dezelfde omtrek als Auckland! Het bijzondere van deze gletscher is dat het naar omstandigheden best warm is. We hadden bovendien echt geluk met het weer, voor het eerst sinds meer dan een maand scheen al 2 dagen lang de zon! (normaal gesproken regent het zo'n 250 dagen per jaar). Ik zal even proberen wat foto's te plaatsen, dat zegt meer dan dat ik alles ga omschrijven... In totaal waren we zo'n 6 uur op het ijs, en ik kan zeggen dat het erg de moeite waard was!
Binnenkort weer meer nieuws vanuit Queenstown...

  • 07 December 2006 - 04:42

    Joyce:

    Hee, harde klimmer. Leuk te horen dat het allemaal goed gaat. Wij zijn nu in Kaikoura, vertrekken morgen naar Westport. Waar ben je met de kerstdagen. Wij zijn dan in Christchurch. Groetjes Joyce

  • 07 December 2006 - 17:06

    Miranda:

    Heey!! Zo heej dit ziet er wel heel gaaf uit hoor :) Leuk dat je het zo naar je zin hebt daar!! Geniet er van ;) Groetjes Miranda en Richard.

  • 07 December 2006 - 19:16

    Fizz:

    wauw hee, toen ik daar was regende het pijpestelen en was het harstikke koud en grijs...wist niket dat het daar zo mooi kon zijn!

  • 09 December 2006 - 11:33

    Lisette:

    Klinkt wederom goed allemaal!! Hoop dat ik de 20e nog in Sydney ben (daar vlieg je toch naartoe?) Maar weet het niet zeker! Ben van plan kerst & oud en nieuw in elk geval in Brisbane door te gaan brengen, maar ALS.... dan gaan we zeker een biertje drinken! :D

    Veel plezier nog!!

    x Lisette

  • 13 December 2006 - 07:52

    Ebe:

    Ah jonkje!

    Emiel en ik zijn vandaag bij de Franz Josef geweest en gisteren hebben we de Fox Glacier beklommen. Echt helemaal super, en net zoals op jou foto's :)

    Nu ik je site heb, houd ik je in de gaten.. Zie je vast wel weer in Ozzy!! We komen hier namelijk alleen maar mensen tegen die we al eerder ontmoed hebben ;)

    CHEERS! Ebe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 20 Aug. 2006
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 37017

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 01 Mei 2018

Van Tokyo tot ...

16 December 2011 - 02 December 2012

Latijns-Amerika en Afrika

05 April 2010 - 01 Juni 2010

USA

30 Oktober 2006 - 18 September 2007

Australië, Nieuw Zeeland, Thailand en Bali

Landen bezocht: