Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marco IJmker - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marco IJmker - WaarBenJij.nu

Auckland

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

12 November 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hey there! Gistermiddag aangekomen in Auckland en ik hier zal ik enkele dagen verblijven voor ik de rest van Nieuw Zeeland ga verkennen. Om te beginnen met het weer, niks te klagen! Graadje of 20, veel zon, goed voor het vakantiegevoel zeg maar ;)
De laatste dag in Sydney ben ik nog naar de Sydney Tower geweest, geweldig uitzicht over de stad op zo'n 300 meter hoogte. (veel foto's gemaakt) 's Avonds vroeg naar bed want de bus naar het vliegveld kwam de andere ochtend al vroeg. De vlucht duurde 3 uur en hier is het weer 2 uur later dan in Australie (12 uur later dan bij jullie).
Vandaag heb ik het centrum van Auckland wat verkend, en gelijk wat info verzameld over buspassen, tours etc. Ik krijg een beetje een Hongkong gevoel als ik door Auckland loop... Zeker de helft van de bevolking hier is Aziatisch, had ik niet verwacht. Ik verblijf trouwens in het Auckland Central Backpackers hostel. Een mega hostel met 10 verdiepingen en zo'n beetje alle voorzieningen die een backpacker zich kan wensen, ook een bar natuurlijk waar gratis rondjes worden gegeven. mmmh, klinkt goed he.
Morgen wil ik een citytour gaan doen. Ik weet nog niet zeker welke, de gratis tour van 3 uurtjes met een hoop reclame of een uitgebreide bustour langs alle hotspots van Auckland. Voor dat laatste moet ik wel vroeg mijn bed uit, dus dat zullen we nog wel ff zien ;)
Ik denk dat ik het hier over 2 dagen wel heb gezien, dan wil ik eerst verder naar het noorden, naar the Bay of Islands. Waarschijnlijk dinsdag of woensdag ga ik die kant op. Tot later maar weer en bedankt voor jullie reacties, leuk om te lezen.

  • 12 November 2006 - 11:51

    Miranda:

    Marco, mooi bericht weer vanuit Auckland! En straks naar de Bay of Islands..ben benieuwd hoe het daar is..we horen het wel weer van je! Groetjes Miranda & Richard

  • 12 November 2006 - 13:34

    Marjolein:

    wauw hee klinkt weer leuk hoor! weet je al of je met en auto of camper gaat? veel plezier!

  • 12 November 2006 - 17:34

    Anne-Marie:

    Gemeen hoor! ;) Hier waaien we bijna weg vanwege de herfststormen en bij jou is het heerlijk warm. Maar het is je natuurlijk gegund.
    En ik ben zeker benieuwd wat je van de rest van Nieuw Zeeland vindt.

    Groetjes Anne-Marie

    PS Bij FF is het erg saai nu!

  • 12 November 2006 - 18:29

    Sander:

    Hey Marco,
    Bay of Ilands rulezz, lekker met dolfijntjes zwemmen. Waarom ga je niet liftend door NZ, bespaard je veel geld en je komt op plekken waar die grote groene schoolreisbusjes niet komen!

    Veel plezier.

    Sander

  • 12 November 2006 - 18:30

    Ida En Cindy:

    Hallo Marco,
    Leuk om dit allemaal te lezen, op deze manier reizen we ook een beetje met je mee. We hopen dat je veel plezier mag beleven aan deze lange reis en dat je veel nieuwe ervaringen zult opdoen.

    Groetjes Ida en Cindy.

  • 16 November 2006 - 05:21

    Joyce:

    Hee marco, hopelijk heb je het naar je zin in Bay of Islands. Ik zal je zeker volgen, zodat wij ook weten waar wij heen moeten. Het avondje pub met zijn allen was leuk. Hopelijk komen we elkaar nog vaker tegen.
    Groetjes Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 20 Aug. 2006
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 37022

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 01 Mei 2018

Van Tokyo tot ...

16 December 2011 - 02 December 2012

Latijns-Amerika en Afrika

05 April 2010 - 01 Juni 2010

USA

30 Oktober 2006 - 18 September 2007

Australië, Nieuw Zeeland, Thailand en Bali

Landen bezocht: